توسط سایروس دی. مهتا و کیتلین با،*
در 18 ژوئن 2024، پرزیدنت بایدن اقدامات جدیدی را با هدف اطمینان از اینکه “شهروندان آمریکایی دارای همسر و فرزندان غیر شهروند می توانند خانواده های خود را کنار هم نگه دارند” اعلام کرد. یکی از این اقدامات به افرادی که: بدون پذیرش یا آزادی مشروط در ایالات متحده حضور دارند، اعطای آزادی مشروط اختیاری در محل (“PIP”) ارائه می دهد. حداقل از 17 ژوئن 2014 بطور مداوم در ایالات متحده حضور داشته اند. ازدواج معتبر قانونی با یک شهروند ایالات متحده در تاریخ 17 ژوئن 2024 یا قبل از آن؛ سابقه کیفری رد صلاحیت کننده نداشته باشند و در غیر این صورت تهدیدی برای امنیت عمومی، امنیت ملی یا امنیت مرزی تلقی نمی شوند. و بیومتریک را ارسال کنید و تحت بررسی های مورد نیاز و بررسی امنیت ملی و امنیت عمومی قرار دهید. افرادی که درخواست PIP آنها تأیید شده است می توانند در ایالات متحده باقی بمانند و برای مجوز کار درخواست دهند. علاوه بر این، هدف این برنامه ارائه مسیری برای اقامت دائم است. اعطای آزادی مشروط در محل “شرایط مندرج در بخش 245 (الف) INA را برآورده می کند که درخواست کننده توسط یک افسر مهاجرت بازرسی و آزاد شده است.” اعضای واجد شرایط خانواده غیرشهروند، که PIP دریافت کردهاند میتوانند از طرف آنها درخواست I-130 را ارسال کنند و افراد غیرشهروند میتوانند پس از آن برای تعدیل وضعیت درخواست دهند.
PIP تحت اجرای برنامه حفظ خانواده ها در کنار هم توسط DHS در ثبت فدرال یک سؤال فلسفی را مطرح می کند – آیا این اقدام وسیله ای برای رسیدن به هدف است یا خود هدف؟ هدف این برنامه این است که یک غیرشهروندی که PIP اعطا شده است، در نهایت قادر به تنظیم وضعیت تحت INA 245(a) باشد. با این حال، هنگامی که PIP اعطا می شود، DHS از متقاضیان نمی خواهد که ثابت کنند که برای تعدیل وضعیت غیرقابل قبول یا واجد شرایط نیستند. اگرچه اعطای PIP فقط برای 3 سال است، مگر اینکه تمدید شود، متقاضیان می توانند در ایالات متحده باقی بمانند و پس از اعطای PIP برای مجوز استخدام درخواست دهند. این به خودی خود یک مزیت است، هرچند موقت، و ممکن است به درخواست کنندگ، که با دلایل عدم پذیرش یا عدم صلاحیت برای تعدیل وضعیت مواجه هستند، اجازه می دهد تا قبل از ارائه درخواست تنظیم وضعیت I-485، بر این موانع غلبه کنند.
دلایل مجرمانه آشکاری وجود دارد که یک درخواست PIP را رد صلاحیت می کند. از سوی دیگر، اگر درخواست کننده ممکن است به طور بالقوه غیر قابل پذیرش باشد، به خودی خود مانع از درخواست PIP نخواهد شد.
اعلامیه ثبت فدرال برای اجرای PIP موارد زیر را در مورد عدم پذیرش بیان می کند:
DHS علاوه بر این در نظر گرفت که درخواست کننده را م،م کند تا نشان دهد که تحت هیچ دلیلی که در بخش 212(a) INA، 8 USC 1182(a)، غیرقابل قبول هستند تا تحت این فرآیند به آنها آزادی مشروط اعطا شود. این فرآیند آزادی مشروط در محل برای آن دسته از متقاضی، است که واجد شرایط تغییر وضعیت هستند. همانطور که در جای دیگر این اطلاعیه ذکر شد، محکومیتهای کیفری جدی، از جمله محکومیتهای خاصی که درخواستکننده را غیرقابل قبول و در نتیجه واجد شرایط برای تعدیل وضعیت نمیکند، برای این فرآیند رد صلاحیت خواهند شد. سایر محکومیت های کیفری، و همچنین احکام حذف قبلی و اجرا نشده، یک فرض ابطال پذیر عدم صلاحیت برای این فرآیند را ایجاد می کند. با این حال، بررسی دقیق دلایل عدم پذیرش – از جمله اینکه آیا می توان از دلایل قابل اجرا صرف نظر کرد یا خیر – یک تحلیل پیچیده است که در طی فرم I-485 تنظیم قضاوت وضعیت انجام شده است. ا،ام قاضیهای آزاد مشروط برای انجام تجزیه و تحلیل عدم پذیرش که معمولاً در مرحله تنظیم وضعیت انجام میشود، استفاده ناکارآمد، تکراری و پرهزینه از منابع USCIS خواهد بود. بنابراین، هنگام ارزیابی صلاحیت برای آزادی مشروط در محل، در حالی که DHS سابقه کیفری و مهاجرت درخواست کننده و سایر عوامل نامطلوب دیگری را که می تواند بر پذیرش مشروط باشد، در نظر می گیرد، تجزیه و تحلیل پذیرش انجام شده در مرحله فرم I-485 را وارد داوری آزادی مشروط نمی کند. .
بنابراین، درخواست کنندگ، که احتمالاً غیرقابل پذیرش هستند اما احساس می کنند که می توانند بر این زمینه ها غلبه کنند، همچنان می توانند برای PIP درخواست دهند. برای مثال، درخواستکنندهای که معتقد است در حال حاضر نمیتواند بر دلایل عدم پذیرش اتهامات عمومی غلبه کند، زیرا برای مثال، خواهان درآمد کافی ندارد، همچنان میتواند برای PIP درخواست دهد زیرا ممکن است امیدوار باشد که اظهارنامههای مالیاتی آتی خواهان چنین باشد. منع، کننده درآمدی است که بیش از 125 درصد دستورالعمل مربوط به فقر است. به طور مشابه، درخواست کننده ای که مرتکب کلاهبرداری شده است، مانند ارائه درخواست پناهندگی متقلبانه در گذشته، همچنان می تواند برای PIP درخواست دهد و با I-485 معافیت I-601 را ارائه کند، حتی اگر استاندارد بالایی برای نشان دادن سختی شدید برای یک واجد شرایط باشد. مربوطه ممکن است در زمان درخواست PIP برآورده نشود، اما ممکن است در مرحله بعد راضی شود. به ،وان مثال، اگر همسر غیر شهروند ایالات متحده به طور فرضی از ایالات متحده خارج شود، داشتن فرزندان شهروند آمریکایی اضافی در آینده نزدیک، مراقبت از فرزندان را برای همسر شهروند آمریکایی دشوارتر می کند. درخواست کنندگان در این سناریوها همچنان از مزایای PIP با حسن نیت بهره می برند و می توانند برای EAD ها درخواست دهند.
فردی که درخواست PIP میکند همچنین میتواند در ظاهر فاقد شرایط برای تعدیل وضعیت باشد، اگر برای مثال در معرض یک دستور حذف اجرا نشده باشد. درخواستکننده باید حکم حذف را دوباره باز کند، به احتمال زیاد از طریق یک حرکت مش، با ،ت، که ممکن است اتفاق بیفتد یا نشود. حتی اگر یک الگوی واقعی خاص ارائه شده توسط درخواستکننده میتواند متقاعد ، وکیل ICE OPLA برای موافقت با پیوستن به یک حرکت بازگشایی را دشوار کند، درخواستکننده همچنان میتواند برای PIP درخواست دهد. اعلامیه ثبت فدرال در رابطه با دستورات حذف قبلی موارد زیر را بیان می کند:
DHS در نظر گرفت که آیا افراد غیرشهروندی با دستور حذف نهایی اجرا نشده باید واجد شرایط این فرآیند باشند یا خیر. DHS تشخیص داد که افراد غیرشهروندی با حکم حذف نهایی اجرا نشده، احتمالاً تحت این فرآیند واجد شرایط آزادی مشروط نیستند. DHS تشخیص می دهد که یک غیر شهروند ممکن است دلایلی برای درخواست از یک قاضی مهاجرت یا BIA داشته باشد که در صورتی که واجد شرایط تغییر وضعیت باشند، از قاضی مهاجرت یا BIA بازگشایی روند مهاجرت خود را داشته باشد، و بنابراین تشخیص داد که عدم صلاحیت مطلق برای این فرآیند آزادی مشروط نامن، است. در نتیجه، DHS در اعمال صلاحدید خود بر اساس مورد به مورد، حقایق و شرایط زیربنای حکم حذف نهایی اجرا نشده و سایر عوامل کاهش دهنده ارائه شده در تعیین اینکه آیا غیرشهروند ممکن است بر فرض ابطال پذیر غلبه کند یا خیر، ارزیابی خواهد کرد. عدم صلاحیت و در جای خود آزادی مشروط اعطا شود.
البته، هر غیر شهروندی که درخواست PIP را در نظر می گیرد باید خودش این ارزیابی ها را انجام دهد. حتی اگر هیچ شانسی برای تایید I-485 وجود نداشته باشد، ممکن است درخواست PIP برای یک دوره 3 ساله همراه با اعطای مجوز استخدام مفید باشد. از سوی دیگر، اعلامیه ثبت فدرال به وضوح بیان می کند که هیچ اطمین، وجود ندارد که اطلاعات ارائه شده توسط افراد غیرشهروند در درخواست PIP علیه آنها استفاده نشود:
DHS عموماً از اطلاعات مندرج در درخواست آزادی مشروط تحت این فرآیند برای شروع اقدامات اجرایی مهاجرت علیه متقاضی استفاده نمی کند، مگر اینکه DHS به تشخیص خود تشخیص دهد که درخواست کننده تهدیدی برای امنیت ملی، امنیت عمومی یا مرزها باشد. امنیت(162) این فرآیند، به صلاحدید خود، DHS را از انجام اقدامات اجرایی مطابق با INA و مطابق با سیاستها و شیوههای حاکم بر علیه غیرشهروند، که ممکن است واجد شرایط باشند یا درخواستهای معلق برای آزادی مشروط تحت این فرآیند دارند، منع نمیکند. اطلاعات ارائه شده تحت این فرآیند ممکن است مطابق با مقامات قانونی، تعهدات و محدودیت ها و همچنین سیاست های حاکم بر حفظ حریم خصوصی و به اشتراک گذاری اطلاعات افشا شود.
متقاضیان باید به صورت موردی تصمیم بگیرند که آیا ارزش دریافت PIP و مجوز کار برای حداقل یک دوره 3 ساله را دارد، حتی اگر در نهایت از طریق تنظیم وضعیت اقامت دائم دریافت نکنند، و در عوض از ایالات متحده حذف شوند. در واقع، خطرات دیگری وجود دارد که میتواند درخواستکننده را در معرض اقدامات اجرایی مستقل از اینکه آیا I-485 ممکن است بایگ، و تأیید شود، قرار دهد. در 23 آگوست 2024، تگزاس و 15 ایالت جمهوری خواه دیگر به دلیل اینکه PIP قانون INA، قانون رویه اداری و بند مراقبت از قانون اساسی ایالات متحده را نقض کرده است، به دادگاه فدرال شکایت ،د. اگرچه به نظر نویسندگان، دعوی حقوقی شایسته نیست زیرا آزادی مشروط به وضوح طبق INA 212(d)(5) مجاز است، این احتمال وجود دارد که یک قاضی در ابتدا برنامه را دستور دهد و دادگاه بالاتر ممکن است آن را غیرقانونی تشخیص دهد. تحت این شرایط، اطلاعات ارائه شده در PIP به طور بالقوه می تواند علیه افراد غیرشهروند در یک اقدام اجرایی بدون توجه به اینکه آیا درخواست I-485 ممکن است اعطا شود یا خیر، مورد استفاده قرار گیرد.
*کیتلین با، یکی از همکاران ارشد Cyrus D. Mehta & Partners PLLC است.
منبع: https://blog.cyrusmehta.com/2024/08/parole-in-place-a-means-to-an-end-or-an-end-in-itself.html