توسط سایروس دی. مهتا و کیتلین با،*
در وبلاگ قبلی به تجزیه و تحلیل پرداختیم امر ،ی و یرابلی25 I&N دسامبر 771 (BIA 2012)، یک پرونده مهم هیئت تجدید نظر مهاجرت که بر این اساس اعلام کرد که ،وج تحت آزادی مشروط موجب بند 10 سال منع ممنوعیت طبق § 212(a)(9)(B)(i)( من). BIA استدلال می کند که سفر تحت اعطای آزادی مشروط با یک ،وج معمولی از ایالات متحده متفاوت است، زیرا به فرد این اطمینان داده می شود که آنها در ایالات متحده آزاد خواهند شد تا همچنان به دنبال مزایای تعدیل وضعیت باشند. بنابراین، سفر به خارج از ایالات متحده تحت آزادی مشروط پیش از این، باعث ممنوعیت 10 ساله نمی شود. هر چند امر ،ی و یرابلی بند بند 10 سال را تحت § 212(a)(9)(B)(i)(I) تفسیر کرد، منطق آن نیز به طور مساوی برای ممنوعیت 3 ساله تحت § 212(a)(9)(B)(i) اعمال می شود. )(من)، اما هرگز به طور رسمی تایید نشده بود.
در 5 سپتامبر 2024، USCIS دستورالعمل های زیر را در وب سایت خود به روز کرد:
علاوه بر این، تحت امر ،ی و یرابلی25 I&N دسامبر 771 (BIA 2012)، غیر شهروندی که بیش از 180 روز حضور غیرقانونی را در طول یک اقامت جمع کرده و ، کرده است، طبق INA 212(a)(9)(B)(i)(II) غیرقابل قبول نیست. اگر آنها پس از دریافت سند آزادی مشروط، ایالات متحده را ، ،د، دوباره به دنبال پذیرش باشید. در حالی که هیئت تجدید نظر مهاجرت، در امر ،ی و یرابلی، بیان کرد که تصمیم خود به INA 212(a)(9)(B)(i)(II) محدود شده است، استدلال هیئت مدیره در موضوع عرفی به طور مساوی برای INA 212(a)(9)(B)(i)(I) اعمال می شود. به همین دلیل، ما تصمیم را برای هر دو INA 212(a)(9)(B)(i)(I) و (II) اعمال می کنیم.
این زبان روشن می کند که USCIS اعمال خواهد شد امر ،ی و یرابلی هنگام تعیین عدم پذیرش طبق INA 212(a)(9)(B)(i)(I) مربوط به 3 سال ممنوعیت و INA 212(a)(9)(B)(i)(II) مربوط به نوار 10 ساله رهنمود نیز بر آن تأکید دارد امر ،ی و یرابلی در مورد INA 212(a)(9)(B)(i)(I) ی،ان اعمال می شود، اگرچه خود تصمیم BIA فقط به INA 212(a)(9)(B)(i)(II) می پردازد. بخش مربوط به دفترچه راهنمای سیاست USCIS (جلد 8، ،مت O) هنوز به روز نشده است تا این راهنمایی را منع، کند.
امر ،ی و یرابلی افراد را قادر میسازد تا از ممنوعیت 3 و 10 ساله فرار کنند، زم، که ایالات متحده را تحت آزادی مشروط در شرایط مختلف ، میکنند. به ،وان مثال، یک متقاضی برای تعدیل وضعیت میتواند درخواست آزادی مشروط پیشفرض کند، و ،وج تحت چنین آزادی مشروط، ممنوعیت 3 و 10 ساله را ایجاد نمیکند. به طور مشابه، دریافتکننده DACA که آزادی مشروط را دریافت میکند و طبق این کمک هزینه آزادی مشروط سفر میکند، ممنوعیت 3 و 10 ساله را آغاز نمیکند. USCIS نیز اعمال شده است امر ،ی و یرابلی به ،ی که ایالات متحده را بر اساس مجوز سفر تحت وضعیت حفاظت شده موقت ، می کند.
سیاست و، امور خارجه ایالات متحده (DOS) پیرامون INA 212(a)(9)(B)(i)(I) و INA 212(a)(9)(B)(i)(II) به شدت با این مورد ناسازگار است. با این حال، راهنمای USCIS. در جلسه با DOS در 10 اکتبر 2024، کمیته رابط DOS انجمن وکلای مهاجرت آمریکا (AILA) سؤال زیر را مطرح کرد:
«اعضا مواردی را گزارش میکنند که دریافتکنندگان DACA که آزادی مشروط قبلی دریافت کردهاند، تحت تحریمهای سه و/یا ۱۰ ساله غیرقابل پذیرش هستند. این برخلاف تصمیم شورای استیناف مهاجرت در موضوع Yarrabelly و Arrabelly است… آیا DOS می تواند تأیید کند که افسران کنسولی دستور دارند که هلدینگ Yerrabelly/Arrabelly را اعمال کنند و به این ترتیب، هر متقاضی ویزا که طبق تأیید Advance سفر می کند. آزادی مشروط طبق INA§212(d)(3) برای نقض 212(a)(9)(B) نیازی به چشم پوشی ندارد؟ این با بهروزرس، اخیر USCIS مطابقت دارد…”
DOS در پاسخ گفت:
در Matter of Arrabally and Yerrabelly، 25 I&N دسامبر 771 (BIA 2012)، هیئت استیناف مهاجرت اعلام کرد که «بیگانه ای که تحت شرایط آزادی مشروط به ایالات متحده رفته و به ایالات متحده بازگشته است، «، نکرده است. . . از ایالات متحده به م،ای بخش 212 (a) (9) (B) (i) (II) قانون.» برگزاری و بحث در سراسر Arrabally روشن می کند که آزادی مشروط به غیر شهروندی که نیاز به ، و بازگشت به ایالات متحده دارد این امکان را می دهد که این کار را انجام دهد با این انتظار که فرد غیرشهروند “خود را بدون ویزای معتبر در آینده برای بازرسی معرفی کند” به طوری که “او پس از بازگشت، به تعدیل درخواست وضعیتی که قبل از عزیمت ارائه کرده بود، ادامه خواهد داد.” بههیچوجه نمیتوان از آزادی مشروط به،وان راهی برای ،وج از ایالات متحده و دریافت روادید (برخلاف تعدیل وضعیت) بدون اعمال عدم صلاحیت ویزای اجباری کنگره برای افزایش حضور غیرقانونی استفاده کرد. 180 روز.
این پرسش و پاسخ به صورت آنلاین در دسترس است.
خط مشی DOS شناسایی نمی شود امر ،ی و یرابلی برای مثال، اگر فردی غیرشهروندی پس از 18.5 سالگی DACA را دریافت کند، ایالات متحده را با آزادی مشروط ، کند و برای ویزای H-1B در کنسولگری ایالات متحده درخواست دهد. اگرچه این متقاضی با آزادی مشروط ایالات متحده را ، کرد، با این وجود DOS آنها را به ،وان نوار عدم پذیرش در INA 212(a)(9)(B)(i) در نظر گرفت. برای دریافت ویزای H-1B، متقاضی باید از حضور غیرقانونی 212(d)(3) چشم پوشی کند. به طور مشابه، DOS بعید است اعمال شود امر ،ی و یرابلی به ،ی که با آزادی مشروط ایالات متحده را ، کرده و با ویزای مهاجرتی به دنبال پذیرش مجدد در ایالات متحده است.
هیچ دلیلی وجود ندارد که DOS تفسیر را محدود کند امر ،ی و یرابلی به ،ی که با آزادی مشروط ایالات متحده را ، کرده و با آزادی مشروط به ایالات متحده بازخواهد گشت و نه با ویزای تازه دریافت شده در کنسولگری ایالات متحده. BIA در امر ،ی و یرابلی به درستی تفسیر میشود که فردی که تحت آزادی مشروط پیشتر ، میکند، بهمنظور ایجاد ممنوعیت 10 ساله طبق INA 212(a)(9)(B)(i)(II) اقدام به ،وج نمیکند. اگر فرد ترجیح می دهد به جای آزادی مشروط، با ویزا بازگردد، نباید این واقعیت را تغییر دهد که در زم، که آنها ایالات متحده را ، ،د، هیچ ،وجی تحت آزادی مشروط وجود نداشت. تا کنون، USCIS تفسیر خود را به همان شیوه DOS محدود نکرده است.
تفسیر DOS همچنین با تفسیر USCIS در موارد دیگر ناسازگار بوده است. برای مثال، DOS تاریخ های تشکیل پرونده را برای محافظت از سن کودک تحت قانون حفاظت از وضعیت کودک به رسمیت نمی شناسد، همانطور که USCIS با احتیاط انجام داده است. حال تفسیر DOS از امر ،ی و یرابلی همچنین با USCIS در تضاد است. چنین تفاسیر ناسازگاری بین USCIS و DOS فقط برای غیرشهروند، که در حال تلاش برای هدایت یک سیستم مهاجرتی پیچیده و بیزانسی هستند، سختی ها و مشکلات بیشتری ایجاد می کند.
*کیتلین با، یکی از همکاران ارشد Cyrus D. Mehta & Partners PLLC است.
منبع: https://blog.cyrusmehta.com/2024/10/state-departments-interpretation-of-matter-of-arrabally-and-yerrabelly-at-odds-with-bias.html