آشنایی با مناسب ترین انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان الکتروگستر-اخگرتابش

آشنایی با مناسب ترین انواع سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان الکتروگستر-اخگرتابش

به طور کلی این انواع سیستم گرمایشی ساختمان بر اساس نوع کاربرد خود به دو دسته سیستم گرمایشی صنعتی و سیستم گرمایشی خانگی تقسیم می شرکت اخگرتابش شوند. طبیعتا با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سیستم های گرمایشی ساختمان نیز دستخوش تغییر و تحولات زیادی شدند و این تغییرات و پیشرفت تکنولوژی سبب شد که امروزه سیستم های گرمایشی جدیدی طراحی و به بازار عرضه شوند. از مهم ترین مزایای این سیستم این است که به راحتی می توان گرما و حرارت را کنترل کرد. همچنین به دلیل اینکه این سیستم گرمایشی ساختمان لوکس سبب چرخش هوا نمی شود و لذا از بسیاری از آلودگی ها و همچنین از مقدار گرد و غبار موجود در فضا می کاهد. این سیستم در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی می تواند گرما را با سرعت بیشتر و همچنین یکنواخت تر در محیط پخش کند و به سرعت محیط را گرم کند.

  • توجه داشته باشید که اصلی‌ترین جزء در این نوع سیستم گرمایشی ساختمان، رادیاتور شوفاژ است؛ پس باید در نصب و نگهداری از آن کمال دقت را داشته باشید.
  • این بدان معنی است که سیستم گرمایش سقف می تواند در طول چند سال هزینه اولیه راه اندازی خود را جبران کند.
  • لازم به ذکر است بدانید درجه حرارت این آب بر اساس دو فاکتور فشار مدار و حرارت داده شده شامل آب داغ و آب گرم و بخار ﺁب می باشد که در لوله ها جریان پیدا می کند.
  • اگر فشار آب داخل ساختمان کم و یا نوسان داشته باشد، کارکرد پکیج مختل می شود.
  • سیستم هایی که از انرژی زمین گرمایی و یا سایر منابع تولید حرارتی تغذیه می کنند از طریق لوله ها می‌تواند به این پمپ ها اتصال پیدا کنند.

همچنین اگر شومینه روشن شود هوای سرد از طریق دودکش های آن وارد فضای خانه می شود و هوای گرم از خانه خارج می شود. به گونه ای که حتی عایق بندی ساختمان هم نمی توانید جلوی این مشکل را بگیرد. لذا اگر به دنبال یک سیستم گرمایشی ساختمان بهینه هستید حتما باید شومینه را فراموش کنید. بخاری در واقع بخاری یکی از اولین و رایج ترین سیستم های گرمایشی بود که افراد برای گرم کردن منازل خود از آن استفاده می کردند و بدون شک تمام شما با ﺁن ﺁشنا هستید. تا به امروز هم استفاده از این سیستم گرمایشی در منازل و ساختمان های اداری ادامه دارد و شاید به جرات بتوان گفت که بخاری یکی از محبوب ترین وسایل گرمایشی در بین انواع سیستم های گرمایشی است. به‌طور کلی هر نوع وسیله و تکنولوژی که توانایی بالا بردن دمای محیط را داشته باشد به عنوان سیستم گرمایشی شناخته می‌شود.

انواع سوخت های جایگزین گاز

شرایط آب و هوایی منطقه، میزان رطوبت محیط، تعداد افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند، مساحت ساختمان و … سیستم گرمایشی که در مناطق گرم و مرطوب استفاده می‌شود با سیستم گرمایشی که در مناطق سرد و خشک به کار می‌رود، متفاوت است. برای انتخاب بهترین سیستم گرمایشی بهتر است با افراد متخصص مشورت شود. حضور در میان جدیدترین سیستم گرمایشی ساختمان به معنای مزایای بیشتر است.

بخاری؛ از ساده‌ترین انواع سیستم گرمایشی ساختمان:

امروزه سیستم‌های هوای گرانشی استفاده نمی شود اما در خانه‌های قدیمی وجود دارند که به کار خود ادامه می دهند . این سیستم در زیر زمین هوا را گرم میکند و از طریق داکت به مکانهای مختلف هدایت میشود همچنین هوای سرد از طریق سیستم داکت برگشتی به شعله باز می گردد. در گذشته ساختمان های فاقد سیستم برای گرم کردن واحد ها بودند و هر واحد به صورت مجزا از وسایل قدیمی مثل بخاری و … استفاده می کرد. این وسایل و تجهیزات از انرژی گرمایی برای حفظ دمای مطلوب استفاده می کنند.

راندمان موتورخانه در مقایسه با انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان بسیار بالاتر است. در حقیقت می توان گفت، پکیج ها نوع پیشرفته موتورخانه و شوفاژ هستند که در طراحی مدرن وارد بازار شده است. پکیج ها منبع گرمایش برای شوفاژها، رادیاتورها و فن کوئیل ها هستند که از رایج ترین نوع سیستم های گرمایشی است. در این روش، هوای گرم به‌طور یکنواخت در فضا پخش شده و دما مطابق نیاز کاربر تنظیم می‌شود.

چگونه درآمد google adsense خود را در وردپرس افزایش دهیم.