اصول طراحی مطب با طرح و طب

۷- آخرین مورد، البته به طور قطع نه کمترین مورد، اهمیت به سلامت بیماران است که از مهم ترین و ضروری ترین مواردی است که هر شخص هنگام دکوراسیون مطب پزشکان یا تهیه تسهیلات پزشکی باید به آن توجه کند، زیرا اتاق های انتظار می تواند بستری مستعد برای تولیدمثل میکروب های ویروسی طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي بیماران مریض باشد. رنگهاي ملایم همچنین می توانند در آرامش درونی بیماران تأثیر داشته باشند. بعلاوه استفاده از چوب های با کیفیت و زیبا، مثل تخته چوب های ام دی اف سفید رنگ یا دیگر رنگ های روشن و سرد مثل سبز و آبی، بر زیبایی این مطب ها و دکوراسیون داخلی آن ها می افزاید. قبل از اینکه به دنبال راههایی برای بهبود طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی در تهران خود باشید، آنچه را که میخواهید به دست آورید ارزیابی کنید.

طراحی داخلی در مطب

اگر شما کار طراحی داخلی مطب پزشکان را بر عهده گرفته اید یا به دنبال ایده های خاص و خلاقانه و طراحی داخلی با قیمت مناسب می باشید، پویانو در این مطلب، راهنمایی های خوبی در این رابطه به شما ارائه خواهد داد که می تواند برای ایجاد یک طوفان ذهنی و فکرهای بکر و جدید و نهایتا شروع یک روند طراحی خاص به شما کمک کند. لازم به ذکر است که از مهم ترین بخش های طراحی داخلی کلینیک ایجاد تعادل بین طراحی خلاقانه و عملکرد یک مکان است، از اینرو در هنگام طراحی لازم است به این نکته توجه لازم را داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است پزشک در طول درمان نیاز به هیپنوتیزم ( خواب کردن بیمار ) برای ورود به افکاری که ضمیر ناخودگاه او مخفی میکند داشته باشد به همین دلیل وجود یک مبل تخت خواب شو در اتاق پزشک جهت معاینه امری ضروری است.

طراحی داخلی مطب پزشک

گاهی هم می توانید از رنگ های خاص و منحصر به فرد تری برای شاخص تر شدن مجموعه خود استفاده کنید. البته که هر کلینیک زیبایی بر حسب نوع و تخصص خدماتی که ارائه می دهند ریزفضاهایی بیشتر یا گاهی کمتر دارند. مردم اصولا با مشـاهده این رنگ اشتیاق، وجد و سرور، انرژی، خوش بینی، نیك اندیشی و شور را تجربه می كنند. کمی در مورد حال و روز این روزها بیشتر بدانید که، دیگر نمی توان بازسازی مطب را به راحتی نادیده گرفت و از آن در اماکن مختلف با کاربری های گوناگون استفاده نکرد.

در بحث طراحی مطب و کلینیک یکی از تخصصی ترین ها و پر تقاضا ترین مورد ها برای طراحی داخلی مطب های دندانپزشکی هستند که با توجه به بحث رقابتی شدن این عرصه و تقاضای مراجعین جهت خدمات دندانپزشکی اهمیت داشتن یک مطب شیک و به روز بسیار حیاتی است زیرا طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی رابطه مستقیمی با تعدد مراجعین خواهد داشت در این مطلب که توسط تیم طراحی معماری شرکت معماری فراکارنو تهیه شده است به این موضوع می پردازیم امیدواریم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. اریا چیله سعی بر آن دارد تا بهترین و به روز ترین محصولات را برای شما به ارمغان آورد چرا که کسب لبخند رضایت مشتری از مهمترین و اصلی ترین اهدافی می باشد که فروشگاه ما به دنبال آن است. حال اجازه دهید نگاهی به 8 رنگ اصلی مداد رنگی داشته باشیم.

طراحی داخلی مطب زیبایی

همچنین در نظر داشته باشید که مبلمان سالن انتظار از قابلیت شستشوی راحتی نیز برخوردار باشد که شما بتوانید بعد از هر روزکاری به راحتی آنها را مورد نظافت قرار دهید. به همین دلیل در این مقاله به نکاتی در این مورد پرداختهایم. برای اطلاعات بیشتر مقاله طراحی مطب با رنگ سبز آبی را بخوانید. از شما می خواهیم که مقاله موجود در وب سایت ما را تا انتها همراهی کرده و از این طریق مفید ترین اطلاعات را در خصوص مبلمان مناسب کلینیک خود به دست آورید. شما می توانید از رنگ های ملایم روشن مانند آبی و سفید و سبز معنوی برای مبلمان اتاق کلینیک خود استفاده کنید تا مراجعه کنندگان به محض ورود به اتاق مشاوره احساس آرامش و راحتی لازم را داشته باشند. آبی یک رنگ آرامشبخش بوده و به شما، کارمندان، مراجعهکنندهها و … گیاهان در فضای سر پوشیده مطب شما، سطح استرس را کاهش داده و کیفیت هوا را افزایش میدهند.

برای کاهش شدت تابش خیرهکننده از پنجره های شما، یک فیلم ضد تابش پنجره، میتواند ایده بسیار خوبی باشد. اما در برخی موارد امکان دارد، مطب در یک زیرزمین مستقر باشد و مکانی که یونیت در آن نصب می شود، شامل پنجره نباشد. در یک فضای درمانی کیفیت و طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی دارد که آن هم با توجه به عواملی مانند نورپردازی، تقسیم بندی فضا، استفاده از رنگ و جانمایی عناصر مختلف و طراحی مناسب آنها ایجاد میشود. امروزه می توان با استفاده از یکسری خطوط باریک به جای حجم زیادی از نور جهت نورپردازی فضای کلینیک استفاده کرد. زیرا هم راحتی بیماران در رفت و آمد و حضور در مطب اهمیت دارد و هم زیبایی و خسته کننده نبودن آن، به همین دلیل در ادامه تعدادی از نکات مهم در چیدمان و طراحی داخلی مطبها را بیان خواهیم کرد.

به ویژه مکانهایی که بیماران یا همراهان در انتظار مینشینند، باید دارای این ویژگی باشند که همه افراد با آرامش و خیال راحت در آنجا وقت خود را بگذرانند. البته در بعضی از مطبها لازم است، میز پذیرش در کنار اتاق دکتر باشد تا منشی بتواند افراد را به داخل اتاق راهنمایی کند. با ما همراه باشید تا به این پرسشها پاسخ دهیم و همۀ مطالب در خصوص دیزاین مطب دندانپزشکی را بررسی کنیم. در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید با یک طراحی دکوراسیون داخلی اصولی و متفاوت به راحتی می توان یک فضای منحصر بفرد را ایجاد کرد و احساس اطمینان بیشتری را در بیماران و مراجعه کنندگان به وجود آورد. یک روش مشابه برای اعتمادسازی و ایجاد ارتباطات شخصی، به نمایش گذاشتن یک تابلو اعلانات با عکس ها، کارت های تعطیلات، یادداشتی از سپاسگزری های بیماران یا انواع دیگری از نوع ارتباطات است که پزشک با بیماران داشته است.

طراحی داخلی مطب روانپزشکی

آرامش خاصی میبخشد. شما میتوانید، علاوه بر داشتن یک دکوراسیون مناسب و کاربردی با استفاده از رنگ آبی مخاطبان خود را افزایش دهید. همچنین داشتن تهویه مناسب برای مطب هم نکته مهمی است. ۴- در دکوراسیون مطب ، رنگ ها و لوازم چیدمان را به گونه ای انتخاب کنید که حس آرامش بخشی را ایجاد کند. به عنوان مثال ، بسیاری از دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی در گذشته از کفپوش اپوکسی استفاده می کردند که بازسازی آن دشوار است. همچنین استفاده از این گزینه علاوه بر تصیفه هوای فضا به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار در محیط محسوب می شود.

در صورت امکان بهتر است یک یونیت مجزا برای کودکان تعبیه شود. استفاده میشود. پاراوان دارای چهار تیکه مجزا است که اصطلاحا به آن لنگه می گویند. هنگامی که بیماران متوجه سلامت و رونق گیاهان در مطب پزشک خود می شوند، این پیام را دریافت می کنند که پزشکشان به سلامت آن ها نیز واقعاً اهمیت می دهد. این شرایط برای شما که به عنوان یک متخصص پزشکی می خواهید بیماران هنگام معاینه آرام و خونسرد باشند، ایده آل نیست.

شما همچنین می توانید از یک زمینه رنگی براي اتاق انتظار و اتاق درمان استفاده کنید و فقط درجه تیرگی و روشنایی این رنگ را در دو اتاق، متفاوت در نظر بگیرید. مسلما عدم رعایت هر کدام از موارد مطرح شده می تواند سبب شود که به نتیجه دلخواه خود در این زمینه نرسید و این موضوع بسیار ناخوشایند خواهد بود. کمبود فضا به دلایل مختلف مثل عدم چیدمان صحیح میتواند بر روان بیمار تاثیر بگذارد. همچنین می توانید برای چیدمان صحیح و اصولی این محصولات از همکاران بسیار با تجربه ی ما کمک خواسته و از این طریق مبلمان خود را به بهترین و بی نظیرترین شکل ممکن در کلینیک خود بچینید. بهره گیری از نور طبیعی از جمله فاکتورهایی است که باعث می شود دکوراسیون کلینیک لوکس و منحصر به فرد شود.

طراحی داخلی مطب روانشناسی

۶- اطمینان حاصل کنید که هنگام دکوراسیون داخلی مطب به آرامش و نیازهای بیماران توجه کرده اید. یکی از مواردی که بیماران را از مطبها فراری می دهد، احتمال ابتلا به عفونتها است. شدت نور طبیعی باعث ایجاد فضایی آرام و حس آرامش و اطمینان در فرد مراجعه کننده میشود و باعث می شود به پزشک خود اطمینان کند. از استفاده کردن از نورهای فلورسنت خودداری کنید، زیرا میتوانند باعث سردرد و سوزش چشم شوند. یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در طراحی کلینیک وارد کردن ویژگی هایی همچون سیال بودن و پویایی در فضای داخلی کلینیک است. رنگ را وارد فضا کنید و از عناصر سرگرم کننده استفاده کنید. اما به طور کلی یک میز و صندلی برای پزشک ، صندلی برای مراجعه کننده و کمدها و قفسه هایی برای نگهداری اسناد و مدارک و تجهیزات مورد نیاز پزشک در دکوراسیون این اتاق استفاده می شود .

توجه به موارد استاندارد و ویژه در طراحی کلینیک و مراکز درمانی کمک می کند تا یک فضای زیبا و دلنشین خلق کنید. با رعایت کردن این نکته می توان دکوراسیون زیبا و فوق العاده ای را به وجود آورد. این فضا یکی از جمله فضاهایی می باشد که وجود آن در واحد درمانی می تواند باعث جلب نظر بیماران و رضایت بیشتر آن ها از این فضای درمانی باشد . از استفاده از رنگ قرمز در مطب خود جدا خودداری کنید، زیرا باعث افزایش فشار خون و پرخاشگری و استرس در بیماران می شود. توصیه می شود که رنگ انتخابی مبلمان اتاق مشاوره با مبلمان سالن انتظار شباهت داشته باشند تا سبب ایجاد حس ناامنی و دلهره در مراجعه کنندگان نشود. درخصوص دکوراسیون مطب پزشکان و اتاق های انتظار نیز باید مواردی را رعایت کرد؛ چراکه این مکان، مکان دلهره آور و استرس زایی است.

بنابر این باید در طراحی فضاها و مکان های درمانی باید دقت کنیم که کمترین تاثیر منفی بر روی بیمار را داشته باشد و تا آن جا که ممکن است، از فضاهای دکور شده ای استفاده کنیم که تاثیر مثبت و خوبی بر روی روح و روان مراجعه کنندگان بگذارد. به همین دلیل یونیت دندانپزشکی یکی از ابزارهای بسیار مهمی است که باید به گونهای نصب و طراحی شود که بیمار و مراجعهکننده دندانپزشک بتواند بیشترین احساس راحتی را در آن منطقه داشته باشد و از آن جا آرامش بگیرد. به طور مثال در طراحی دکوراسیون مطب کودکان بایستی از رنگ های شاد استفاده نمود و فضا را با اکسسوری های رنگی و کودکانه تلطیف کرد تا کودکان با ورود به مطب، تمایل داشته باشند در آن جا بمانند و سرگرم شوند.

طراحی داخلی مطب پزشکی

افزون بر این، برای رنگ دیوار اتاق معاینه نیز میتوان از مایه های روشن قهوه ای استفاده کرد که حالتی خنثی دارد. ممکن است، شما نیز مشاهده کرده باشید که اغلب سالن های انتظار مراکز درمانی و مطب های دندانپزشکی مانند قبل، فقط محدود به یکسری وسایل مانند مبلمان و وسایل سرگرمکننده و عناصر سرگرمی نمی باشد. نکته اولیه و بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی در تهران، طراحی مناسب اتاق انتظار است. دکوراسیون منحصربهفرد و جذاب ایجاد شده بر طبق شخصیت و ذهنیات پزشک، همچنین کمک میکند بیماران در سطح عمیقتری با پزشک خود ارتباط برقرار کنند. در واقع طراحی یک فضای مینیمال و روشن در کاهش استرس بیماران و مراجعه کنندگان دارای تاثیر بسیار زیادی است.

دکوراسیون داخلی مطب مامایی

ارتفاع زیادی نداشته باشد تا ارتباط برای منشی و بیمار به آسانی صورت گیرد. رنگ انتخابی مبلمان باید با رنگ انتخابی محیط هماهنگی لازم را داشته باشد تا محیطی آرام و یکنواخت را برای مراجعه کنندگان به وجود اورد. وقتی صحبت از طراحی فضاهای درمانی به میان میآید، منظور ما صرفاً تهیۀ مبلمان جدید و یا ایجاد تغییرات جزئی در پوشش سطوح نیست؛ بلکه هدف از طراحی خلق محیطی است که علاوه بر زیبایی و آرامشبخش بودن، عملکرد مناسبی هم داشته باشد. البته منظور ما این نیست که اصلا نباید از این پنج رنگ برای طراحی داخلی مراکز روانشناسی استفاده کنید بلکه اگر به این رنگ ها علاقه دارید میتوانید با مشورت با طراحان داخلی و حرفه ای به مقدار کم در چیدمان مطب روانشناسی استفاده کنید و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از این رنگ ها وجود ندارد. رنگ ها واکنشهای عاطفی عمیقی را در افراد فعال میکنند و کاملا با احساسات ما در ارتباط هستند.