بررسی تجربی و آماری فرآیند سوراخکاری لیزری به منظور ایجاد سوراخ های میکرونی محمود مرادی، دانشیار دانشگاه ملایر | brassonline

ریز ساختارهای پوشش ها (شکل 3 را ببینید) نشان میدهند که بوریدهای تیتانیم قلمی، هنگامی که سرعت پویش از 3 تا 9mm/s افزایش می یابد، از درشت اما کم پشت(تنک) تا ریز اما متراکم تغییر می کنند. فرآوریهای سطحی می توانند خواص آلیاژهای تیتانیم را به نحو مؤثری اصلاح کنند. از میان تمام تکنیکهای فرآوری سطحی، فرآوریهای لیزری به طور گسترده ای در اصلاح سطحی بعضی از انواع فلزات بکار برده می شوند. فرآوریهای لیزری در مقایسه با تکنیکهای فرآوری گرمایی عموما بکار رفته، چندین مزیت دارند که شامل کنترل دقیق پهنا و عمق در فرآوری، قابلیت فرآوری گزینشی نواحی خاص یک جزء و توانایی فرآوری بخشهای پیچیده می باشد.

بررسی تجربی و آماری فرآیند سوراخکاری لیزری به منظور ایجاد سوراخ های میکرونی محمود مرادی، دانشیار دانشگاه ملایر | brassonline

با بررسی نتایج آزمون‌ها مشخص شد که گرمای ورودی بالاتر، سبب بزرگ‌تر شدن دانه‌ها، انحلال رسوبات، کاهش سختی و استحکام شکست در منطقه اتصال می‌گردد. انتخاب سه عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا آقایان دکتر آرش فتاح الحسینی ، دکتر غلامحسین مجذوبی و دکتر جواد بهنامیان به عنوان پژوهشگر برتر استان … پایان‌نامه آقای مهندس مصطفی دولتی مهتاج، فارغ التحصیل گرایش آب و سازه‌های هیدرولیک دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا با راهنمایی آقای دکتر بهرام رضائی در مرحله اول مسابقه… بدینوسیله انتخاب اعضا محترم هیات علمی جناب آقایان دکتر محسن بابائی (گروه مهندسی عمران) و دکتر حسن علم خواه (گروه مهندسی مواد) را به عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت در سال… در آزمایش، تجزیه و تحلیل، اندازه گیری و مطالعات ارزیابی انجام شده در سازمان ما، استانداردهای ملی و بین المللی و مقررات قانونی قابل اجرا رعایت شده و نتایج قابل اعتماد و بی طرفانه به دست می آید.

بررسی ریزساختار و خواص آلیاژ پایه نیکل ۷۱۸ تولید شده با فرآیند ساخت افزایشی با روش رسوب‌نشانی مستقیم فلزی با لیزر

دستگاه برش لیزری می تواند صفحات فلزی با ابعاد بالای 3000mm×1500mm را برش دهد. با توجه به اثرات مهم عنصر نیوبیوم بر خواص نهایی فولادها، تحقیق حاضر به بررسی افزودن نیوبیوم بر رفتار کارگرم فولاد زنگ نزن مارتنزیتی 403 AISI پرداخته است. نتایج منحنی‌های سیلان نشان می‌دهد که در تمام شرایط کارگرم ِفولاد 403 و در بسیاری از شرایط در فولاد Nb403، پدیده تبلور مجدد دینامیکی ، کنترل کننده رفتار آلیاژها است. پوششهای محتوی بوریدهای قلمی (میله ای) به وسیله آلیاژسازی لیزری Ti-6Al-4V با مخلوط های پودری بور و تیتانیم تولید شده اند. نتایج آزمایشها نشان داد که این پوششها ریز سختی بالا و مقاومت سایشی عالی دارند و از نمونه های اصلی در برابر اکسایش مقاومترند. اندازه و مورفولوژی بوریدها با سرعت پویش لیزر، که برخواص این پوششها اثر دارد، تغییر می کند.

هدف از این مطالعه، استخراج مدل آماری بیانگر تاثیر تغییرات قطر پرتو لیزر و فاصله در راستای ضخامت قطعه کار بر روی دمای جوشکاری آلیاژ تیتانیوم Ti6Al4V می‌باشد. جهت استخراج این مدل، ابتدا آزمایشات مورد نیاز توسط روش تاگوچی، طراحی گردیدند و سپس با استفاده از روش المان محدود، مورد ارزیابی قرار گرفتند. استفاده روش پاسخ سطح، جهت استخراج مدل آماری بر مبنای تغییرات قطر لیزر و فاصله در راستای ضخامت قطعه کار مورد استفاده قرار گرفته است. با آنالیز واریانس بر روی نتایج، خطای مدل آماری در محدوده قابل قبول ارزیابی گردید. بر اساس نتایج ارزیابی شده، فاصله در راستای ضخامت قطعه کار و قطر پرتو لیزر به ترتیب 67/76 و 97/17 درصد بر روی دمای جوشکاری تاثیر دارند و با افزایش قطر پرتو لیزر در صورت ثابت بودن توان جوشکاری، مقدار حرارت جوشکاری کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. جهت جوشکاری آلیاژ Ti6Al4V، بهترین محدوده جوشکاری قطر پرتو لیزر بین 24/0 و 2/0 میلیمتر می باشد.

دکتر مسعود اعتدالی

جوش دادن ۴۰ میکروثانیه طول کشید تا بتواند نقطه جوشی با قطر ۱ میلی‌متر ایجاد بازار دولتی آلیاژ برنج کند. این فرایند با استفاده از لیزر، قطعات فلزی را به صورت پایدار جوش داده که قابل جدا شدن نیستند. امروزه این روش به دلیل دقت و کارایی بالای خود، به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های جوشکاری در صنعت شناخته شده است. بدینوسیله انتخاب اعضا محترم هیات علمی جناب آقایان دکتر مجذوبی (گروه مهندسی مکانیک)، دکتر اوحدی (گروه مهندسی عمران)، دکتر اصفهانی (گروه مهندسی مواد)، دکتر عباسی (گروه مهندسی… بدینوسیله انتخاب سه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقایان دکتر جواد بهنامیان ، دکتر آرش فتاح الحسینی و دکتر حسن ختن لو در زمینه… مراسم تقدیر و تشکر از سه عضو بازنشسته و معارفه همکاران غیر هیات علمی که به تازگی به دانشکده مهندسی…

  • تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.
  • و طهماسبی و، استفاده از روش تحلیل حساسیت سوبل، مدلسازی و بهینه سازی آماری پارامترهای مؤثر در رفتار نیرو در فرآیند سوراخکاری استخوان، مجله علمی پژوهشی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، دوره 48، شماره 2، از صقحه 229 تا صفحه 237، 1397.
  • فرایند شوک‌دهی سطحی لیزری، پدیده‌ای پیچیده از اندرکنش پارامترهای گسترده در بازه زمانی نانوثانیه برای ایجاد تنش پسماند در سطح می‌باشد.
  • استفاده خاص کوهیرینت از کنترل اشعه با نام اسمارت‌ولدپلاس، نسبت به سایر نسخه‌های این روش از مزایای زیادی برخوردار است به‌خصوص که ورودی انرژی این روش کنترل اشعه قابل پیش‌بینی است.
  • همچنین نمونه‌های با زمان‌های مختلف اعمال پالس لیزر، تحت آزمون‌های مکانیکی کشش و میکروسختی سنجی ارزیابی شدند.
کاربرد هوش مصنوعی در وب سایت – معرفی 6 افزونه ai در وردپرس.