خانه هوشمند چیست مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه و آپارتمان

یا وقتی کسی به اتاقتان می آید و چراغ ها را خاموش نکرده می رود؛ شما با چند کلیک در گوشی یا تبلت خود بتوانید لامپ ها را خاموش کنید. خانه های هوشمند برای تمام ساختمان ها، برای هر سلیقه و بودجه و برای هر نوع از کاربری یک راهکار ویژه و سلوشن های متنوع و متعددی ارائه می کند. البته سارقان تنها تهدیدی نیستند که برای آن نیاز به زنگ هشدار هوشمند دارید؛ شما می‌توانید دتکتور دودی و دتکتور گاز مونوکسیدکربن تهیه و نصب کنید و کمتر نگران خسارت جانی و مالی باشید. اگر گوشی‌های هوشمند یکی از پیشرفت‌های مهم فناوری در دهه ۲۰۰۰ بودند، قدم بزرگ بعدی در دهه ۲۰۱۰، توسعه خانه‌های هوشمند است.

هوشمند سازی خانه و منزل از جدیدترین راهکارها برای بهبود سطح رفاه افراد و کاهش مصرف انرژی منازل مسکونی است که در قیمت های متنوع خانه هوشمند انجام می شود. با این حال با توجه به تنوع و وجود تولیدکنندگان مختلف داخلی و خارجی، پیاده سازی آن به روش های متفاوت و توسط متخصصین انجام می شود. از طرفی روش هوشمند کردن یک خانه در حال ساخت نسبت به ساختمان چند سال ساخت بسیار متفاوت خواهد بود. بنابراین هزینه هوشمند سازی خانه و منزل براساس متراژ آن، نوع و قیمت تجهیزات مورد نظر ساکنین منازل و موقعیت ساخت آن تعیین می شود.

  • طبق گزارش ZDNet، ضریب دقت دستیار صوتی گوگل، ۹۲٫۹ درصد است، درحالی‌که برای الکسا ۷۹٫۸ درصد است.
  • IFTTT بسیار شبیه داشتن هاب خانگی در فضای ابری است و از بسیاری از محصولات و سرویس‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • مهندسین ما در مجموعه ام اچ تمام توان و انرژی خود را روی خلق بالاترین بهره وری گذاشته اند.
  • ECHO IV اولین سیستم اتوماسیون خانگی بود که برای کارهای ساده‌ای مثل ذخیره فهرست خرید یا تنظیم دمای اتاق به کار می‌رفت.
  • اجزایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در اکثر خانه‌های هوشمند وجود دارند.
  • به عنوان مثال می توان این ماژول را پشت پریز نصب کرد و پریز سنتی را به هوشمند تبدیل کرد.

استفاده می شود.در روش هایی که ارتباط بین سنسورها، کنترلرها و عملگرها از طریق کابل برقرار می شود از پروتکل هایی مانند BACnet ،M-bus ،KNX ،Modbus به عنوان پروتکل های هوشمند سازی با سیم استفاده می شود. انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن تجهیزات و سیستم های نصب شده در ساختمان های تجاری عامل کلیدی مهمی است. تصور کنید در اتاق کنفرانس با لمس یک کلید می توانید یک سری عملکردهای مختلف و جداگانه را برای آماده سازی فضای اتاق جهت ارائه سمینار، فعال و اجرا نمایید. هوشمند سازی خانه به معنای این است که برای انجام بسیاری از فعالیت ها و امور در خانه از سیستم های هوشمند کمک گرفته می شود.

خانه هوشمند چیست مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه و آپارتمان

این پروتکل به حرفه ای ترین شکل از پس رمزگذاری داده ها در ساختمان هوشمند برمی آید و این سیستم را به یکی از محبوب ترین ها در زمینه امنیت بدل ساخته است. دستورهای صوتی که می توان به کمک آنها از زندگی در یک خانه هوشمند لذت برد، یکی از جذاب ترین ها در حوزه هوشمند سازی است. خوشبختانه با گسترش دانش در این زمینه هر روز دایره کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی بزرگ تر و بزرگ تر می شود و شرکت های متنوعی در زمینه عرضه محصولات برای اجرای این فرمان ها وارد بازار می شوند. اطلاعات بیش تر در مورد کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی را در مطلبی که آماده شده است، مطالعه کنید. به عبارت دیگر در صورتی که در ابتدا دست این را نداشته باشید که خیلی برای تجهیزات خود هزینه کنید مطمئن باشید که در آینده نه چندان دور هزینه زیادی را برای تعمیر یا تعویض بخش مختلف سیستم و تجهیزات خود متحمل خواهید شد.

نام کاربری خود را وارد کنید ، دستورالعمل فراموشی رمز برای شما ایمیل می شود! این اپلیکیشن ها متناسب با سیستم عامل های مختلف موبایل از جمله اندروید و IOS توسعه می یابند. همچنین برخی از تولیدکنندگان از رویه کریستال برای کلیدها استفاده می کنند که زیبایی کلید را دو چندان می کند. به قدری ایمن باشد که اطلاعات شما درز نکند و هکرها نتوانند به داخل آن نفوذ کنند.

برای هوشمندسازی ساختمان چه روش هایی وجود دارد؟

بنابراین تخصص و مهارت نیروی کار هزینه هوشمند سازی خانه را دگرگون خواهد ساخت. هزینه هوشمند سازی خانه یکی از مهمترین چیزهایی است که مشتریان در ابتدای کار در مورد آن سوال می کنند. مطمئنا هوشمند سازی یک خانه 150 متری با هوشمند سازی یک خانه 400 متری دارای تفاوت های بارزی می باشد که در نتیجه منجر به تنوع در هزینه هوشمند سازی خانه می شود. چنانچه میخواهید واحد خود را به یک سیستم هوشمند کامل مجهز کنید، نیاز به یک تابلوی برق مناسب دارید که علاوه بر فیوزها و لوازم توزیع برق، تجهیزات کنترل حرفه ای ساختمان نیز در آن نصب شود سایز این تابلو متناسب با مقدار قابلیت های مورد نظر تغییر میکند. مطابق استاندارد سازمان آتشنشانی ساختمانها به سنسور اعلام حریق تجهیز می شوند. در خانه هوشمند ام اچ، امکان اتصال سنسورهای استاندارد به دستگاه Security داخل تابلوی هوشمند وجود دارد.

نمایندگی محصولات و تجهیزات KNX – شرکت هیربد