راهنمای جامع اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی اصطلاحات کشتیرانی | transemartlogistics

این مسئله باید در برگه­های ثبت کننده این اطلاعات به طور مشخص درج شود تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید. به کانتینری گفته می‌شود که، فقط حاوی کالای یک صاحب کالا باشد. حمل‌کننده‌ای است که با مشتری خود، وارد قرارداد خاصی می‌شود، و ممکن است خود را، از پاره‌ای از مسولیت‌ها، مبرا سازد. به‌عنوان مثال، مالکی که کشتی خود را، به شخصی، اجاره‌ی سفری می‌دهد، و در قرارداد، خود را از برخی مسولیت‌ها مبرا ‌می‌کند، حمل‌کننده‌ی خصوصی می‌باشد. حمل‌کننده‌گان بدون کشتی، بارنامه‌ی مجزایی، ازطرف شرکت خود، برای مشتری ، صادر می‌کنند. ، از دید مشتری، حمل‌کننده ، و از دید صاحب کشتی، فرستنده‌ی کالا ، می‌باشد.

اصطلاحات حمل و نقل دریایی

راهنمای جامع اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی اصطلاحات کشتیرانی | transemartlogistics

ابتدا با تأمین کننده­ی کالای شما در کشور مدنظرتان ارتباط گرفته می­شود. کشتی های خطوط در بنادر تحت پوشش، هر دو عمل تخلیه و بارگیری را انجام می‌دهند. در یک مسیر اغلب چند کشتی از یک شرکت فعال هستند و یکی پس از دیگری با فواصل زمانی مشخص، بنادر موردنظر را تحت پوشش قرار می‌دهند. ما در این مطلب قصد داریم این اصطلاحات را مرور کنیم و کمی در مورد برخی از کاربردهای این اصطلاحات برای شما صحبت کنیم. درمقابل کشتی‌های دارای برنامه‌ی منظم ، کشتی‌های گذری TRAMP، هستند، که برنامه‌ی منظمی ندارند، و بین بنادر مشخص، رفت‌وآمد نمی‌کنند. از این کشتی‌ها، بیشتر درحالت اجاره، یا اجاره‌ی دربست ، استفاده می‌شود.

وقتی که کالاها از لبه کشتی خارج شوند، فروشنده تعهدی نسبت به کالا نخواهد داشت. به عبارت بهتر، خطرات خسارت و هر گونه آسیبی به کالا، هنگامی که کالا از لبه کشتی جدا می­شود از فروشنده به خریدار انتقال پیدا می­کند. بارگیری یکی از اصطلاحات حمل و نقل دریایی است که کاربرد فراوانی نیز دارد. با این حال افراد زیادی هستند که به معنای این اصطلاح آگاه نیستند. در واقع کالایی که از لبه کشتی جدا شده، در مرحله بارگیری خارج شده است.

تعرفه های گمرکی

تحویل پس از پرداخت عوارض وضعیتی است که فروشنده یا خریدار طبق توافق­های قبلی، عوارض را پرداخت کرده‌­اند و فروشنده می­تواند کالا را از محل مورد نظر بدون هیچ گونه مشکلی خارج کند. کریر نیز یکی دیگر از اصطلاحات حمل و نقل دریایی است که افراد زیادی در این حوزه آن را به کار می­برند. انعقاد قرارداد برای حمل و همچنین صدور راه­ نامه یکی از مهم­ترین وظایف شرکت­های کریر هستند.

در این نوع از بنادر، سرویس‌های FCL و LCL به‌صورت مختلف انجام می‌گیرد و دارای محوطه‌ی کانتینری و ایستگاه بارچینی کانتینر transemartlogistics.com هستند. به کانتینری گفته می‌شود که کالاهای چند صاحب کالا درآن تجمیع شده است. فرستندگان کالا ممکن است بارفرابر حمل‌کنندگان بدون کشتی یا صاحب کالا باشند. درمقابل کشتی های دارای برنامه‌ی منظم کشتی‌های گذری TRAMP هستند که برنامه‌ی منظمی ندارند و بین بنادر مشخص رفت ‌و آمد نمی‌کنند. از این کشتی‌ها بیشتر درحالت اجاره یا اجاره‌ی دربست استفاده می‌شود.

  • لشینگ(یا مشکل مهارسازی کانتینرها) یکی از محدودیت‌های بارگیری کانتینر بالای عرشه و درب انبارها در ردیف‌های دوم به بالا می باشد.
  • یک نوع استاندارد در حمل دریایی می باشد که در آن طبقه‌بندی کالا برحسب معیارهای سازمان ملل است.
  • برنامه‌ی سفر زمان ورود و خروج به یا از بنادر پیشاپیش پیش‌بینی و به عموم اطلاع داده می‌شود.
  • به شخصی گفته می‌شود که، کالا را برای خود، یا از جانب شخص دیگری، به‌منظور حمل دریایی، ارسال می‌کند.
افزایش رتبه وب سایت و تبلیغات. سایان الکتریک طرح خانه هوشمند smart home.