روشهای کسب درآمد دلاری از گوگل

بودجه تبلیغاتی شما همیشه بزرگترین و مستقیم ترین هزینه مرتبط با کمپین های گوگل ادز شما خواهد بود. بزرگترین سیستم تبلیغاتی دنیا گوگل ادز است اما بسیاری از کسب و کارهای اینترتی از آن استفاده نمی کنند و این باعث می گردد که وبسایت ها تعداد زیادی از کاربران خود را از دست بدهند و فرصت را به رقبای خود دهند. برای بهبود رتبهبندی خود، تکنینکهای سئو را بیاموزید و پس از اتمام این امر میتوانید از ادسنس یا گوگل ادز استفاده کنید. این اکانت ها قابلیت شارژ مجدد دارند و هر زمان که بخواهید می توانید نسبت به شارژ مجدد اکانت های خود اقدام کنید.

برخی از این موارد خاص گوگل ادز هستند، در حالی که برخی دیگر به طور کلی به PPC مربوط هستند. عدهای فکر میکنند گوگل ادوردز رایگان است و نباید برای آن هزینهای پرداخت که البته این تفکر کاملاً اشتباه است همانطور که از اسم آن مشخص است گوگل ادوردز یا سیستم تبلیغاتی گوگل روشی مزایده محور است که هرکس قیمت بالاتری پیشنهاد کند گوگل آن را در جایگاههای بهتری نسبت به رقبا قرار خواهد داد. گوگل ادوردز روشی موثر برای سوق دادن ترافیک واجد شرایط یا مشتریان مناسب به سمت کسب و کار شما است در حالی که آنها در جستجوی محصولات و خدماتی مانند محصولات پیشنهادی شما هستند. شما می توانید از طریق کوچینگ یا مشاوره همانند مشاوره سئو کمک عمیق تری ارائه دهید. ساخت اکانت تبلیغات گوگل بسیار ساده بوده و با استفاده از یک حساب کاربری گوگل (جیمیل) می توانید یک اکانت تبلیغات گوگل بسازید. شاید بهتر باشد که یک حساب جیمیل جدید درست کنید و از آن صرفا برای مدیریت اکانت گوگل ادوردز خود استفاده کنید.

نخستین سطح این تغییرات، تبدیل نام گوگل ادورز به برند گوگل ادز (Google Ads) بود. مشکل اینجا بود که تعداد زیاد برندها و خدمات گوگل در این بخش، تبلیغ دهندگان را سردرگم می کرد. میزان مبلغی که از کل بودجه مد نظر شما کم می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد، اینکه کلمه کلیدی گران قیمت یا ارزانی را انتخاب کنید، نوع کسب و کار و میزان رقابت در آن، هدف شما از تبلیغات ادوردز، نوع کمپین های تبلیغاتی و …

درامد از گوگل ادز

به عنوان یک نکته اولیه توجه داشته باشید که برای استفاده از کیوورد پلنر، لازم نیست که کمپین فعال داشته باشید، اما باید یک کمپین گوگل ادوردز داشته باشید. اگر کاربر به صفحه ای وارد شود که شلوغ باشد، اطلاعات لازم را در خود نداشته باشد یا امکان خرید سریع در آن در نظر گرفته نشده باشد، کاربر خیلی زود راه خروج را در پیش می گیرد و این یعنی شما پول تبلیغات خود را دور ریخته اید. سپس روی Skip the guided setup کلیک میکنیم و مراحل ساخت کمپین را به صورت استاندارد انجام میدهیم.

تبلیغات گوگل ادز چیست

برای این کار شما باید از WordAds استفاده کنید. 2. Create a campaign without a goal’s guidance :اگر اطمینان ندارید که کدام گزینه برای هدف تبلیغات شما مناسب است، این گزینه بهترین انتخاب است. برای اینکه فردی بخواهد این گواهینامه را داشته باشد، باید این امتحانات برنامه را بگذراند و مدارک تحصیلی دریافت شده Ads بر اساس امتحانات قبلی که فرد میگذرد متفاوت است. در این راستا مشاورین ما در آسان ادوردز می توانند جزئیات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

یا آنها می توانند بر اساس هزینه به ازای هر کلیک به شما هزینه پرداخت کنند، به این معنی که تنها زمانی که بازدیدکنندگان روی تبلیغات نمایش داده شده کلیک می کنند، مبلغی از تبلیغ دهندگان دریافت می شود. تنها یک آدرس ایمیل و یک شماره تلفن همراه برای ساخت حساب، کفایت می کند. برای ایجاد اکانت اختصاصی گوگل ادوردز، شما حداقل به یک آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه نیاز دارید. با توجه به تحریم هایی که برای استفاده از گوگل ادز در ایران وجود دارد، برخی بر این باورند که با انتخاب ایران در گوگل ادز جهت ساخت اکانت نمی توان از شماره تلفن های فعال در کشور استفاده کرد. اما در این راهنما ما به شما ساخت اکانت، بدون ایجاد کمپین را آموزش میدهیم. نکتهٔ خوب این است که میتوانید یک کمپین را کنترل کنید. تبلیغات آنلاین همچنین به شما این فرصت را می دهد که به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

در واقع میزان محبوبیت این عبارت کلیدی را در لوکیشن و نوع تبلیغاتی که مشخص کردهاید (شبکه جستجو یا نمایش گوگل) نشان میدهد. امتیاز کیفیت (QS) نمره کیفیت، کیفیت آگهی را متناسب با نرخ کلیک (CTR)، مرتبط بودن کلمات کلیدی، کیفیت صفحه فرود و عملکرد گذشته شما در SERP اندازه گیری می شود. البته این مورد به سبب اینکه نمیشود ایران را به طور مستقیم انتخاب کرد، در کشور ما قابل استفاده نیست. و باید در این بخش کشور را در حالت All countries and territories قرار دهید. برای این کار میتوانید از خدمات جی ادز بهره مند شوید.

در فیلد Campaign name یک اسم کمپین را وارد میکنیم. می توان گفت از مهم ترین نتایج این تغییرنام و تغییر لوگو، از بین رفتن برند دابل کلیک در گوگل است. تبلیغات ویدیویی بین شش تا 15 ثانیه هستند و در YouTube نمایش داده می شوند. در این ویدئو به سوالات مهمی که در مورد Google ads برای شما ایجاد شده است پاسخ داده میشود. کاربران به صورت خودکار به این اکانت منتقل می شوند. اما باید بدانید مبلغی که برای شارژ اکانت اختصاصی گوگل ادوردز خود در نظر می گیرید با هر کلیک کاربران بر روی آن، اندکی کسر می گردد.

نکتهٔ خوب این است که میتوانید یک کمپین را کنترل کنید.

اما با وجود سادگی باید توجه داشته باشید که موارد مختلفی وجود دارند که یک کمپین تبلیغاتی را به موفقیت می رسانند، بدون توجه به آن ها ایجاد یک اکانت گوگل ادوردز هیچ فایده ای برای شما ندارد. خبر بسیار بد هم این است که گوگل هیچ پولی را به شما پس نمیدهد و برایش فرقی ندارد که چه میزانی شارژ در حساب کاربریتان دارید. واقعیت اینجا است که گوگل هیچ تضمینی در این خصوص به ما نمی دهد. در این رابطه نیز میتوانید مقاله زیر را مطالعه کنید. بنابراین٬ پیشنهاد میکنیم حتما با کارشناسان ما در رابطه با قوانین و مقررات گوگل و بررسی وب سایت خود پیش از راه اندازی کمپین گوگل ادز مشاوره داشته باشید. نرخ تبدیل (CVR) CVR معیاری برای نمایش میزان تبدیلات و اتفاقاتی است که در رابطه اب تبلیغتان اتفاق افتاده است. کارشناسان آسان ادوردز پس از ثبت نام در سایت و خرید اولین شارژ از فروشگاه، این اکانت را به صورت رایگان ایجاد و آن را به میزان خرید انجام شده شارژ می کنند.

کاربران به صورت خودکار به این اکانت منتقل می شوند.

حالا از آنجا که هر تبلیغدهنده میتواند قیمت متفاوتی برای هر کلمه کلیدی پیشنهاد دهد، پس نرخ هر کلمه هم میتواند متفاوت باشد. کاربران این سایت به ازای هر کلیک مبلغی دریافت می کنند که گویا رقم رضایت بخشی است. 3. CPE یا هزینه به ازای هر درگیر شدن مشتری، مبلغی است که شما هنگام اقدام شخصی برای انجام عملی از پیش تعیین شده با تبلیغاتتان پرداخت می کنید. برای مثال شما برای یک کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید حاضرید حداکثر مبلغ 2 دلار پرداخت کنید. در بالاترین سطح تبلیغات گوگل همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید اکانت یا حساب کاربری ما قرار دارد که بعد از ساخت و یا تهیه آن در اختیار شماست. از این کمپین می توانید برای زمانی که هدفمند می خواهید در سطح گوگل برای جستجو و یا شبکه نمایش وب سایت های طرف قرارداد گوگل استفاده کنید بهره مند شوید.

قبل از ورود با ایمیلی که میخواهید از آن استفاده کنید وارد گوگل شوید و بعد از ورود به سایت Google Ads روی گزینه «Sign in» کلیک کرده و سپس مانند تصویر زیر روی عبارت«NEW GOOGLE ADS ACCOUNT» کلیک کنید. در این مرحله شما باید هدفی را که از راهاندازی این کمپین تبلیغاتی دارید، از بین 8 مورد زیر انتخاب کنید. معمولا مدیر دیجیتال مارکتینگ با همکاری سئو کار و برنامه های بازاریابی کمپین ها را طراحی می کند و همین امر سبب می شود تا سایت ها در کلمات کلیدی که برایشان مهم است بالا بیایند و در مقابل چشم مشتریان قرار گیرند. ولی باز با این شرایط بسیاری از افراد در خارج از کشور آشنایی نداشته و یا امکان همکاری با آن شخص را ندارند. ادگروپ و کیورد را برای کمپین ایجاد می کنیم و در نهایت یک ادز خواهیم ساخت.

برای مثال تصور کنید شما در زمینه “دکوراسیون داخلی” فعالیت می کنید و می خواهید با همین کلمه در رتبه های اول گوگل قرار بگیرید. پس از آن می توانید در مورد جذب ترافیک بهتر به سایت خود، بهینه سازی مکان های تبلیغاتی و موارد دیگر، آگاهانه تصمیم بگیرید. در هنگام تایید اطلاعات از صحت آن اطمینان حاصل کنید زیرا پس از تایید امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد. یک کد جاوااسکریپت دریافت می کنید و با وارد کردن آن در محلی که می خواهید تبلیغات نمایش داده شود، بنا به تصمیم و صلاحدید خود گوگل، یک یا چند تبلیغ همان جا نمایش داده می شود. تبلیغ در گوگل بدون یک استراتژی هدفمند می تواند باعث هدر رفت هزینه شما شود.

نحوه کار با گوگل ادز

اگر برای شروع با AdSense آماده هستید، می توانید در روی این لینک (sign up for AdSense) کلیک کرده و ثبت نام کنید. پس از تأیید، آماده شروع اجرای تبلیغات AdSense و ایجاد درآمد تبلیغاتی هستید. تمام کاری که شما باید انجام دهید ایجاد یک اپیلیکشن است، آن را در لیست گوگلپلی قرار دهید و درآمد خود را بهدست آورید. بعد از تعریف کمپین باید Add group هر کمپین را نیز مشخص کنید. این دو ابزار رقیب یکدیگر نیستند بلکه هر دو می توانند در رسیدن به اهداف تجارت آنلاین ما را یاری نمایند. این دو ابزار می توانند تا هزاران کلمه کلیدی را به شما پیشنهاد دهند. تبلیغات گوگل به شما این فرصت را میدهد تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. به دلیل تحریمهایی که در ایران از طرف گوگل وجود دارد نمیتوانید حساب کاربری خود را شارژ کنید.

سایت گوگل ادز

چرا که بدون داشتن حساب کاربری گوگل ادوردز نمی توانید در جهت تبلیغات گوگل ادز درامد از گوگل ادز گامی بردارید. شما بعد از این که حساب کاربردی خود در گوگل ادز را فعال کردید می توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید. یکی از مواردی که تبلیغ در گوگل را نسبت به دیگر رقبای خود متمایز کرده است ، کامل بودن ابزارهای موجود در آن است. به بیان ساده تر، CVR بالا به این معنی است که صفحه فرود شما یک تجربه کاربری یکپارچه را ارائه می دهد که با وعده تبلیغ مطابقت دارد.

در این رابطه نیز میتوانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

در قسمت locations گزینه All countries and territories را تیک بزنید تا تبلیغ همه جا نمایش داده شود و زبان را هم روی All languages تنظیم کنید. از آن استفاده کنید. اگر کمپین Google Ads خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل نکنید، سود ناچیزی از آن کسب خواهید کرد. گوگل ادز یک مدل بازاریابی PPC مخفف Pay-Per-Click است که به ازای هر کلیک میبایست مبلغی را به گوگل پرداخت کنید. این کمپین همزمان برای فعال کردن آگهی در جی میل، یوتیوب و سایت های طرف قرارداد گوگل کاربرد دارد که بسته به هدف خود می توانید یکی از موارد یا هر سه را همزمان فعال کنید. این کار تضمین میکند که شما با آژانسی کار میکنید که بیشترین تجربه را دارد و بهترین کمپین را برای کسبوکارتان طراحی میکند.

بعد از تعریف کمپین باید Add group هر کمپین را نیز مشخص کنید.