قطعات الكتريكي ديزل ژنراتور

توجه داشته باشید که همواره باتوجه به نیاز خود و زمانیکه باید موتور برق روشن باشد، به میزان کافی سوخت ذخیره کنید. برق به بخشی ضروری از زندگی روزمره برای همه ما تبدیل شده است و خرید یک دیزل ژنراتور میتواند به رفع این نیاز ضروری حتی در شرایط قطعی برق کمک کند. پس میتوان همه ژنراتورها را سه فاز دانست. مصرف کنندگان، به قول خودشان، به نظر می رسد کنترل همه چیز در همان دسته را در دست دارند. این حالت همیشه زمانی اتفاق میافتد که به عنوان مثال ظرفیت زیادی از نیروگاه حدود ۶۶۰ مگاوات بهطور ناگهانی از دست برود یا یک جهش ناخواسته ناگهانی در میزان توان باعث فرسایش ذخیره شده طبیعی در حال چرخش شود. همیشه این احتمال وجود دارد که نشانگر سوخت به درستی عمل نکند.

کاربرد دیزل ژنراتور

امروزه شرکت دوسان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان موتورهای درون احتراق (دیزلی – گازسوز ) ماشین آلات راه سازی، تجهیزات صنعت و معدن، ساختمان، عمران ، خدمات ، دیزل ژنراتور و ژنراتورهای گازی می باشد و موتورهای دیزلی با توان ۷۰ تا ۹۷۰ اسب بخار تولید مینماید. بنابراین میتوان با نصب و راه اندازی یک ژنراتور (موتور برق)، در مواقع لزوم مانند قطعی جریان برق شهری، سیستم امنیتی را همچنان فعال نگاه داشت. به طور وارونه کاهش دور می تواند میزان جریان خروجی را کاهش دهد. قوانین محیط زیست ، پروانه های ساختمانی و مدت زمان استفاده از ژنراتور به طور قابل توجهی توسط نهادهای محلی متفاوت است.

البته امکان دوگانه سوز کردن موتور برق وجود دارد، بدینترتیب امکان فعالیت موتور برق با بنزین و گاز بهوجود میآید که این موضوع باعث افزایش انعطافپذیری میشود. موتور برق جهت تولید برق به سوخت احتیاج دارد، اما اطمینان حاصل کنید که تنها هنگام استفاده از موتور برق و قبل از روشن کردن ژنراتور این شیر باز باشد. سوئیچ قطعکننده مدار یا circuit breaker همانطورکه توضیح داده شد خروجی برق را کنترل میکند، لذا با روشن کردن این سوئیچ، برق در خروجی جریان پیدا کرده و ژنراتور شروع به تأمین برق سیستم میکند.

بر حسب کاربرد، کارخانجات سازنده مولدها چهار نوع را پیشنهاد می دهند: اضطراری، پایه، دائم و چند منظوره و اینکه ژنراتور باید توان مورد نیاز پیش بینی شده معتبر را بدون آسیب فراهم کند این امر با دادن یک یا چند رتبه به ژنراتور بدست میآید. موتور ژنراتور هایی که با دیزل کار می کنند نیازمند به یک پیش گرمایش قبل از شروع بکار و یک پیش سرمایش قبل از سوخت گیری می باشند. ۳ -ازدیاد ولتاژ در اثر برداشت غیر مترقبه و پیش بینی نشدهی قسمت بزرگی از بار ژنراتور. یعنی میتوانید ولتاژ خروجی را روی 110v و یا 220v و کمتر یا بیشتر، متناسب با وسیله الکتریکی خود تنظیم کنید. گازوئیل نسبت به سایر منابع سوخت مانند بنزین یا گاز طبیعی کمتر قابل اشتعال است. موتور دیزل از نوع مایع خنک کننده مقاوم تر از سایر موتور دیزل ها در بازار هستند.

برای محاسبه مجموع مقدار توان مصرفی وسایل برقی جهت خریداری موتور برق متناسب با مصرف میتوانید دفترچه راهنمای موتور برق را مطالعه کرده و یا به صفحه “راهنمای خرید موتور برق یا ژنراتور” نگاهی بیاندازید. از همینرو برروی وسایل الکتریکی هم میزان مصرف هنگام استارت و هم میزان مصرف هنگام کارکرد معمولی دستگاه (بعد از استارت) درج میشود. دقت کنید که وسایل الکتریکی هنگام استارت یا روشنشدن، انرژی الکتریکی بیشتری نسبت به حالت عادی نیاز دارند. موتور های برق در فرآیند احتراق جهت تولید برق نیاز به هوا دارند.

قبل از راهاندازی موتور برق طبق دفترچه راهنما میزان روغن موتوربرق را چک کنید. 1. دفترچه راهنمای موتور برق را مطالعه کنید. جهت مطالعه بیشتر درمورد کانوپی دیزل ژنراتور به بخش آموزش مراجعه کنید. در آخر جهت اطمینان، موتور برقی قدرتمندتر از حداکثر نیاز خود خریداری کنید. در روزهای گرم تابستان یکی از دردسرسازترین مسائل، قطعی برق میباشد که علاوهبر ضرر مالی برای مشاغل، باعث آسیب رسیدن به تجهیزات و وسایل برقی نیز میشود. ژنراتورهای AVR نیز جریان برقی یکنواخت ارائه میکنند، اما گزینه مقرون به صرفهتری هستند. دیزل ژنراتور های جدید برای کنترل هر چه بهتر وضعیت موتور و ژنراتور و تولید یکنواخت الکتریسیته مجهز به کنترلرهای هوشمندی هستند که به آنها کمک میکند تا ضمن کنترل تمامی قسمتهای موتور و ژنراتور، مدیریت خودکار روشن و خاموش شدن و در مدار قرار دادن دستگاه دیزل ژنراتور را برعهده بگیرد، و برای راه اندازی و کنترل آن دیگر نیاز به حضور نیروی انسانی نباشد.

پس میتوان همه ژنراتورها را سه فاز دانست.

3) طبقه بندی با توجه به روش پذیرش هوا ، حالت فوق شارژ (تنفس طبیعی) و سوپرشارژ وجود دارد. یعنی خروجی برق نرمال متناسب با همان توان مصرفی دستگاه هنگام عمکرد معمولی، و خروجی برق حداکثری متناسب با توان مصرفی دستگاه هنگام استارت میباشد. • هنگام تعويض مايع خنك كننده موتور ديزل ژنراتور ، از همان نوع كه قبلاً توسط سازنده موتور پر شده است استفاده كنيد. همان طور که از نام دیزل ژنراتور مشخص است، این دستگاه از دو قسمت اساسی تشکیل شده است. ژنراتور های گازسوز از یک موتور گازسوز به علاوه یک آلترناتور تشکیل شده اند.

آیا جهت خرید موتور برق برای منزل، دفتر کار، شرکت، مراکز صنعتی و کارگاه ها احتیاج به راهنمایی دارید؟ برای تامین برق واحد های صنعتی ، ساختمان های اداری و مسکونی ، بیمارستان ها و… در منازل نیز بااینکه ممکن است یک موتور برق کوچک قابلحمل نتواند برق موردنیاز تمام خانه را تامین کند، ولی میتواند با برقرسانی به قسمتهای مهم، تا برقراری مجدد برق شهری زندگی جریان داشته و از مشکلات نبود برق کاسته شود. معروفترین و پر مطرحترین دیزلهای جهان و موجود در بازار ایران را میتوان پرکینز انگلستان ، ولوو، لوول ، دیزل بادوین و … شما میتوانید قبل از خرید دیزل ژنراتور پرکینز با شرکت آبیاران تماس بگیرید و قیمت آن ها را استعلام کنید. میزان برق مصرفی یک دستگاه بر حسب وات (و یا کیلووات یا کاوا) محاسبه شده و روی بدنه دستگاه نصب میشود، شما همچنین میتوانید با بررسی دفترچه راهنمای دستگاه، میزان مصرفی را بهدست آورید.

آب گاهی اوقات به عنوان مایع خنک کننده برای دیزل ژنراتور استفاده می شود ، اما این عمدتا محدود به شرایط خاص است مانند دیزل ژنراتور های کوچک در کاربرد های کم ظرفیت و یا واحد بسیار بزرگ بیش از ۲۲۵۰ کیلو وات و بالاتر. آلترناتور یا همان ژنراتور که انرژی مکانیکی دریافت شده از موتور دیزل را به جریان برق تبدیل می کند در قدرت های مختلف با کیفیت سیم پیچی در روتور و استاتور خود و البته خلوص و کیفیت مس به کار رقته در سیم پیچی و همچنین کنترل کننده هایی مانند ولتاژ رگلاتور اتوماتیک AVR خروجی با فرکانس نسبتا ثابت و تلرانس بسیار کم خطاهای احتمالی اختراع بسیار با اهمیتی در دنیای امروز به حساب می آید. صافی های خشک در موتور های مختلف در انواع و سایز های گوناگون به کار برده می شوند، مثلا صافی یک موتور کوچک تک و دو سیلندر دارای سطح کم و اندازه کوچک است.

در دفترچه راهنمای موتور برق، مقدار زمانیکه موتور برق میتواند با یک باک پر روشن باشد را چک کنید. شما پس از روشن کردن موتور برق باید به آن چند دقیقه فرصت دهید تا گرم شود، و سپس دکمه قطعکننده مدار را روی حالت ON بگذارید. 6. کلید قطعکننده مدار را خاموش کنید. این کلید بعد از روشن کردن و گرم شدن موتور برق باید دیزل ژنراتور روشن شود. قبل از روشن کردن موتور برق از وجود سوخت کافی در مخزن اطمینان حاصل کنید، در صورت نیاز میزان سوخت را بهحد کافی رسانده و سپس اقدام به روشنکردن ژنراتور کنید. جنس کاغذ فیلتر از یک نوع کاغذ مخصوص بوده که برای افزایش سطح فیلتراسیون، آن را به صورت چین دار می سازند.

انواع دیزل ژنراتور

راهنمای خرید موتور برق یا ژنراتور – 1. موتور برق را متناسب با نیاز خریداری کنید. دیزل ژنراتورهای کوچک (تا ۲۵۰ کیلو ولت آمپر) نه تنها برای تولید برق اضطراری، بلکه برای تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس میشود، استفاده میشوند. دیزل ژنراتورها در انواع و اندازههای مختلف تولید میشوند. انواع مختلفی از ژنراتورها با پیکربندیهای مختلفی وجود دارد، اما همه آنها اساساً عملکرد و اجزای اصلی یکسانی دارند.

افزایش توان دستگاه، افزایش قیمت آن را به دنبال خواهد داشت بنابراین محاسبه سزح انرژی مورد نیاز و اقدام به تهیه دیزل ژنراتور با مقدار محاسبه شده از تحمیل هزینه اضافی به سرمایه گذار جلوگیری خواهد کرد. 11. همیشه با توجه به نیاز خود به مقدار کافی سوخت ذخیره داشته باشید. برای مصارف برق مورد نیاز در هنگام قطعی شبکه در واحدهای صنفی، دفاتر کاری و اداری، دیزل ژنراتورهای 80 تا 200 و نهایتا تا 250 کاوا پیشنهاد میشود. سیم پیچی ژنراتور مطابق با آخرین وضعیت تکنولوژی انجام شده که از هرگونه اعوجاج در طول کار جلوگیری میکندو عایق بندی کلاس بالای ژنراتور از هر گونه اتصال کوتاه و خرابی و سوختن سیم.پیچها ممانعت بعمل آورده و در نتیجه کار یکنواخت و رضایتبخشی در مصارف القائی ( الکترو موتورها ) در اختیار مصرف کننده قرار میدهد. دیزل ژنراتور برای مصارف روشنایی یا دیزل ژنراتور برای مصارف روشنایی جوشکاری.

قیمت دیزل ژنراتور

فیلتر هوا باعث میشود هوای پاک (بدون گرد و غبار و دیگر موارد اضافی) وارد موتور شود. حالت گردبادی موجب برخورد گرد و خاک و ذرات درشت به بدنه کاسه می شود و آنها در داخل کاسه سقوط کرده و باقی می مانند و هوای نسبتاً تمیز وارد صافی می گردد. آب و مواد خارجی و آلودگی ها ممکن است در طول مراحل حمل و نقل، انبارداری و نیز هنگام استفاده (داخل باک موتور) وارد سوخت شده و آن را آلوده سازند. در این حالت دستگاه بصورت اتوماتیک روشن میشود و پس از گذشت ۳ الی۱۰ ثانیه (بسته به تنظیم اپراتور) برق تولید شده از دیزل ژنراتور را وارد مدار مصرفی میکند. استارت الکتریکی: این قابلیت به شما اجازه میدهد موتور برق را تنها با فشار دادن یک دکمه روشن کنید، که باعث میشود ژنراتور سریعتر و راحتتر روشن شود. ملاحظات موجود در دفترچه راهنما جهت نگهداری موتور برق را مطالعه کنید.

دیزل ژنراتور چیست

تکنولوژی اینورتر یکنواختترین برق را ارائه میکند و برای اکثر وسایل الکتریکی حساس مناسب است. اگر قصد خرید موتور برق دارید، توجه داشته باشید که ژنراتور یا موتوربرق خریداری شده باید قدرت کافی جهت تأمین برق وسایل الکتریکی مورد استفاده شما را داشته باشد. اگر تا بهحال هرگز موتور برق نداشتهاید، یا اگر مدت زیادی است که از ژنراتور (موتور برق) استفاده نکردهاید، اولین قدم، مطالعه دقیق دفترچه راهنمای موتور برق جهت آشنایی با طرز استفاده از موتور برق و موارد امنیتی میباشد.

در حالت کلی دیزل ژنراتور ها به علت مواد خاصی که از آن ساخته می شوند و ساده تر بودن فرایند ساخت و همچنین ساده تر بودن و کند کار تر بودن قطعاتشان، کمتر دچار خستگی می شوند. هرچه مخزن موتور شما بزرگ تر باشد کمتر نگران تمام شدن سوخت تان خواهید بود و از طرف دیگر دستگاه شما قدرت بالاتری نیز خواهد داشت. در برخی از خودروهای نظامی نیز می توان شاهد کارکرد حساس آن ها بود. در برخی از ژنراتورها، هر بار که ژنراتور راه اندازی می شود، این آزمایش نشان دهنده به طور خودکار انجام می شود. یکی از راهحلهای مناسب جهت جبران قطعی برق، خرید، نصب و راه اندازی یک موتور برق یا ژنراتور میباشد. دیزل ژنراتور ۴۰۰ کاوا از خروجی ۶۳۳ آمپر سه فاز در مواقع ضروری برخوردار است، البته در حالتی که نوع موتور برق، دائم کار باشد توان خروجی آن ۵۷۶ آمپر سه فاز می باشد.

افزایش رتبه وب سایت و تبلیغات.