CSPA Disharmony: USCIS اجازه می دهد تا سن کودک تحت تاریخ پرتاب محافظت شود در حالی که DOS اجازه می دهد سن کودک تحت تاریخ اقدام نهایی محافظت شود.

توسط کوروش دی مهتا

در 14 فوریه 2023، USCIS تشخیص داد که سن کودک تحت قانون حفاظت از وضعیت کودک محافظت می شود، زم، که تاریخ تشکیل پرونده (DFF) در بولتن روادید و، امور خارجه (“DOS” یا “و، امور خارجه”) جاری شود. .

از اکتبر 2015، بولتن روادید و، امور خارجه دو نمودار مختلف برای تعیین در دسترس بودن ویزا – نمودار تاریخ‌های اقدام نهایی (FAD) و نمودار تاریخ‌های بایگ، (DFF). اگر متقاضیان واجد شرایط در ایالات متحده باشند، DFF در بولتن ویزا به طور بالقوه امکان ثبت اولیه درخواست های تنظیم وضعیت I-485 را می دهد. FAD تاریخی است که می توان اقامت دائم اعطا کرد. تاریخ تشکیل پرونده، اگر USCIS چنین تعیین کند، امکان ارسال زودهنگام درخواست I-485 را قبل از تاریخی که گرین کارت واقعاً در دسترس قرار می گیرد، می دهد.

قبل از 14 فوریه 2023، USCIS معتقد بود که FAD از سن کودک محافظت می کند و نه DFF. استفاده از DFF برای محافظت از سن کودکی که به سن 21 سالگی نزدیک می شود به وضوح سودمندتر است – تاریخ زودتر از FAD در دسترس قرار می گیرد – اما سیاست USCIS به اشتباه از سپتامبر 2018 ادامه داد که فقط FAD می تواند از سن کودک محافظت کند. .

USCIS در 14 فوریه 2023 سرانجام با استفاده از DFF برای محافظت از سن کودک موافقت کرد و این را تصدیق کرد:

«بعد از انتشار راهنمای می 2018، همان متقاضی برای تعدیل وضعیت می‌تواند ویزا «فوراً در دسترس» برای اه، ثبت درخواست داشته باشد، اما ویزا «در دسترس قرار گیرد» برای اه، مح،ه CSPA نداشته باشد. متقاضی، که بر اساس نمودار تاریخ‌های تشکیل پرونده ثبت نام کرده‌اند، باید هزینه را بپردازند و درخواست تعدیل وضعیت را بدون اطلاع از اینکه آیا CSPA برای آنها سودمند است یا خیر، ثبت کنند. برای رسیدگی به این موضوع، USCIS سیاست‌های خود را به‌روزرس، کرده است و اکنون ویزا را برای مح،ه سن CSPA در نظر می‌گیرد و همزمان USCIS ویزا را برای پذیرش و پردازش درخواست تنظیم وضعیت در دسترس می‌داند. این به‌روزرس، هرگونه تناقض ظاهری بین تاریخ‌های مختلف در بولتن ویزا و متن قانونی مربوط به «در دسترس بودن ویزا» را برطرف می‌کند.

حتی اگر سن کودک در زمان فعلی شدن DFF محافظت شود، متقاضی باید به دنبال ،ب وضعیت اقامت دائم در یک سال INA 203(h)(1)(A) بوده باشد. طبق دفترچه راهنمای سیاست USCIS، این می تواند شامل پر ، فرم I-485، فرم DS 260، پرداخت هزینه IV، هزینه I-864، I-824 یا درخواست انتقال مبنای اساسی I-485 باشد.

متأسفانه، به نظر می رسد سیاست USCIS در استفاده از DFF برای محافظت از سن کودک فقط به افرادی مربوط می شود که برای تنظیم وضعیت در ایالات متحده درخواست می کنند. و، امور خارجه (DOS) هنوز هیچ گونه راهنمایی متناظر یا به روز رس، کتابچه راهنمای امور خارجه (FAM) را مطابق با سیاست جدید USCIS صادر نکرده است. FAM همچنان بیان می‌کند که «سن CSPA» متقاضی در تاریخی تعیین می‌شود که ویزا، یا در مورد ذینفعان مشتق، ویزای متقاضی اصلی در دسترس قرار می‌گیرد (ی،ی تاریخی که تاریخ اولویت در برنامه جاری می‌شود. تاریخ های اقدام نهایی و عریضه هر کدام که بعداً رسید مورد تأیید قرار گرفت (تاکید شده)». بنابراین، متقاضی خارج از ایالات متحده که هزینه ویزای مهاجرتی (IV) را پرداخت می‌کند، ممکن است شرایط «به‌دنبال ،ب» را برآورده کند، اما فقط براساس فعلی شدن FAD. این سیاست ناهموار چندان منطقی نیست و DOS باید دستورالعمل‌های خود را مطابق با سیاست USCIS منتشر کند تا اطمینان حاصل شود که DFF می‌تواند برای محافظت از سن کودکی که برای دریافت ویزا در خارج از کشور پردازش می‌کند نیز استفاده شود.

این منجر به یک ناهنجاری عجیب می شود. کودکی که به دنبال مهاجرت از طریق پردازش کنسولی در کشور خارجی است، ممکن است نتواند از مزایای CSPA تحت DFF استفاده کند، در حالی که کودکی که به دنبال تنظیم وضعیت خود در ایالات متحده است، می تواند سن تحت حمایت DFF را داشته باشد. نمونه ای از یک ذینفع متولد هند از درخواست اولویت سوم خانواده محور را در نظر بگیرید، که برای پسران و دختران متاهل شهروندان ایالات متحده اعمال می شود. دادخواست I-130 توسط والدین شهروند ایالات متحده به نمایندگی از دختر متاهل نیکی در 2 مارس 2009 ثبت شد. FAD در این دادخواست I-130 تحت بولتن ویزا و، امور خارجه در 1 ژانویه 2024 و نیکی جاری شد. برای تاریخ مصاحبه ویزای مهاجرتی در تاریخ 1 فوریه 2024 در کنسولگری ایالات متحده در بمبئی برنامه ریزی شده است. اما پسر دختر، Vivek، که در 1 ژوئن 1998 به دنیا آمد، در حال حاضر پیر شده است و نمی تواند تحت حمایت FAD قرار گیرد زیرا او در حال حاضر 26 سال دارد.

از سوی دیگر، DFF در مورد این دادخواست در تاریخ 1 ژوئن 2020 جاری شد. NVC به نیکی و مشتق وی Vivek اطلاع داد تا هزینه را بپردازند و بقیه مراحل پردازش مانند ثبت درخواست DS 260 را تکمیل کنند. در 1 ژوئن 2020، Vivek قبلاً 22 سال داشت. با این حال، درخواست I-130 که در 2 مارس 2009 ثبت شد، یک سال و 1 روز طول کشید تا در 3 مارس 2010 تأیید شود. طبق INA 203(h)(1)(A) سن CSPA بر اساس مح،ه می شود. سن کودک زم، که ویزا در دسترس قرار می گیرد به تعداد روزهایی که در طی آن دادخواست I-130 در حال بررسی بود کاهش می یابد. بنابراین، اگرچه سن بیولوژیکی ویوک در 1 ژوئن 2020 22 سال بود، سن CSPA او زیر 21 سال بود. با تلاش برای ،ب اقامت دائم در طی یک سال از 1 ژوئن 2020، سن CSPA ویوک برای همیشه تحت DFF قفل شد.

نیکی هزینه NVC را در 1 دسامبر 2020 پرداخت کرد اما با تکمیل درخواست‌های DS 160 که در ماه ژوئیه 2021 ارسال شد، وقت خود را صرف کرد. سن ویوک تحت DFF در 1 ژوئن 2020 محافظت می‌شود، که به فعلی تبدیل شد. خیلی قبل از اینکه FAD جاری شود. او همچنین با پرداخت هزینه NVC در مدت یک سال از اول ژوئن 2020 همراه با مادرش، نیکی، به دنبال ،ب وضعیت اقامت دائم قانونی بود، حتی اگر آنها درخواست های خود را برای DS 260 پس از یک سال از جاری شدن DFF ثبت ،د. اگر Vivek به دنبال رسیدگی به پرونده از طریق رسیدگی کنسولی در کنسولگری ایالات متحده در بمبئی باشد، نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا و، امور خارجه فقط FAD را برای محافظت از کودک تحت CSPA به رسمیت می شناسد. اما اگر Vivek در ایالات متحده در یک وضعیت غیر مهاجر مانند F-1 باشد، او شانس خواهد آورد. هنگامی که نیکی ویزای مهاجرت در بمبئی صادر شد، می تواند به ،وان یک مقیم دائم در ایالات متحده پذیرش شود. Vivek متعاقباً می تواند درخواست I-485 را در ایالات متحده در حالی که در وضعیت F-1 قرار دارد به ،وان دنباله برای پیوستن به مشتق ثبت کند. ویوک همچنین می‌تواند استدلال کند که او با پرداخت هزینه NVC در عرض 1 سال پس از جاری شدن DFF، به دنبال ،ب وضعیت اقامت دائم بوده است.

اگر به هر دلیلی درخواست Vivek I-485 رد شود، زیرا USCIS نپذیرفت که پرداخت هزینه NVC معادل Vivek است که به دنبال ،ید آن است، او همچنان همانطور که در وبلاگ قبلی ما توضیح داده شد، می تواند وضعیت F-1 را تحت ،وان موضوع حسین پور، که قصد دوگانه ذاتی را در ویزای غیر مهاجرتی به رسمیت شناخت. موضوع حسین پور شامل یک شهروند ایر، است که به ،وان دانشجوی غیرمهاجر وارد آمریکا شده و بعداً درخواست تغییر وضعیت داده است. پس از رد درخواست تطبیق وضعیت وی، وی در جریان رسیدگی به ا،اج قرار گرفت و توسط قاضی مهاجرت به دلیل نقض وضعیت غیر مهاجرتی خود با ارائه درخواست تعدیل وضعیت، او را ا،اج کرد. BIA با این تفسیر از ا،امات قصد غیرمهاجر برای دانشجویان خارجی مخالف بود، و خاطرنشان کرد که اصلاحات قانون مهاجرت و ملیت به صراحت ماده ای را حذف کرده است که بیان می کرد در صورت ارائه درخواست تعدیل وضعیت، وضعیت غیرمهاجرت فرد به طور خودکار خاتمه می یابد. بنابراین، BIA معتقد است که “تشکیل یک درخواست برای تعدیل وضعیت ،وماً با حفظ وضعیت غیر مهاجر قانونی مغایرت ندارد”. BIA همچنین به سوابق قانونی اشاره کرد که بیان می‌دارد: «تمایل به ماندن دائمی در این کشور مطابق با قانون، در صورتی که فرصتی برای این کار وجود داشته باشد، ،وماً با وضعیت غیر مهاجر قانونی مغایرت ندارد.» (نگاه کنید به Brownell v. Carija, 254 F.2d 78, 80 (DC Cir. 1957)؛ Bong Youn C،y v. Barker, 279 F.2d 642, 646 (CA 9, 1960). همچنین به Matter of HR-, 7 مراجعه کنید. I & N دسامبر 651 (RC 1958)).

با وجود ناهماهنگی بین USCIS و سیاست CSPA و، امور خارجه، Vivek می تواند از DFF مطلوب تر استفاده کند زیرا اتفاقاً در ایالات متحده در وضعیت F-1 حضور داشت و USCIS با تأخیر تشخیص داد که می توان به DFF برای محافظت اعتماد کرد. سن کودک در 14 فوریه 2023. همه ذینفعان مشتق ممکن است چندان خوش شانس نباشند. خواهر دوقلوی Vivek کامالا را مثال بزنید که مانند برادرش در وضعیت F-1 در ایالات متحده نیست. تنها گزینه او برای استفاده از DFF مطلوب تر، دریافت ویزای B-2 و سپس ارائه یک I-485 در ایالات متحده پس از پذیرش نیکی به ،وان یک مقیم دائم قانونی است. دریافت ویزای B-2 برای کامالا ممکن است غیرممکن باشد زیرا متقاضی ویزای غیر مهاجرتی باید اقامت خارجی خود را در خارج از کشور نشان دهد که او آن را رها نکرده است. یک افسر کنسولی ممکن است درخواست وی برای ویزای B-2 را طبق INA 214(b) رد کند زیرا نتوانسته ثابت کند که قصد مهاجرت ندارد. حتی اگر کامالا قبلاً مهر ویزای B-2 را دریافت کرده باشد، باید در وضعیت B-2 وارد ایالات متحده شود و متعاقباً I-485 را در USCIS ثبت کند. در صورتی که کامالا با هدف تقلب یا تقلب یا ارائه اشتباه عمدی مبنی بر عدم پذیرش طبق INA 212(a)(6)(C)(i) وارد ایالات متحده شده باشد، USCIS ممکن است I-485 را رد کند. البته، اگر کامالا بتواند با ویزای دو منظوره H-1B یا L-1 در ایالات متحده پذیرش شود، می تواند بدون هیچ مشکلی درخواست I-485 را ارائه دهد.

اگر DOS خط مشی CSPA خود را با USCIS هماهنگ می کرد، نیازی به چنین راه حل های پیچیده، هرچند قانونی، وجود نداشت. هر دو Vivek در ایالات متحده و Kamala در هند می توانند بر اساس فعلی شدن DFF در تاریخ 1 ژوئن 2020 به دنبال حفاظت از CSPA باشند.

منبع: https://blog.cyrusmehta.com/2024/01/cspa-disharmony-uscis-allows-childs-age-to-be-protected-under-the-date-for-fling-while-dos-allows-childs-age-to-be-protected-under-the-final-action-date.html

کتاب شیمی مواد غذایی.