محصول آموزشی دادرسی مالیاتی و اصول لایحه نویسی همیار حساب | تکس مپ

محصول آموزشی دادرسی مالیاتی و اصول لایحه نویسی همیار حساب | تکس مپ

مؤدی نیز بعد از تحویل فرم اعتراض رسمی به حوزه مالیاتی خود، در زمانی مقرر شده بوسیله حوزه مالیاتی نسبت به دلایل و مستندات خود به دفاع از اعتراض انجام گرفته می پردازد. ب) بعد از آنکه گزارش رسیدگی را به دقت مطالعه فرمودید، حتما باید اظهارنامه ( های ) ارسالی خود را ( در صورت ارسال ) مطالعه کرده تا ببینید اظهار شما به چه نحوی بوده است. در دعاوی مالیاتی می‌توان به مالیات‌های قطعی که در مرجع دیگر قابل‌طرح نباشند، به ادعای غیرعادلانه‌بودن مالیات شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی کرد و برای این منظور می‌توان به مدارک و دلایل کافی از طرف مؤدی استناد نمود.

  • معنی «وکالت» در قانون مدنی ، به همان «عقد جایز» در اصطلاح علم حقوق گفته میشود و معنای ساده ، عقد جایز در برابر عقد لازم مورد استفاده قرار میگیرد.
  • ب)با توجه به بررسی های صورت گرفته ، اختلاف اعلام شده جدول گردش مواد و گزارش بهای تمام شده کالا به مبلغ ……..
  • ما هم مانند شما می‌دانیم که زمان در پرونده‌های مالیاتی بسیار با اهمیت است؛ به همین دلیل در کوتاه ترین زمان ممکن لایحه شما تحریر می‌گردد.
  • نتیجه همه امور حسابداری در برگ تشخیص مالیات لحاظ می‌شود، چون مالیات قابل پرداخت در این برگ اعلام می‌گردد.
  • در مراجعه بعدی در صورت عدم حضور مجدد اشخاص فوق این امر ذیل اوراق گواهی شده و نسخه اول به اداره امور مالیاتی، عودت می‌گردد.

متأسفانه مواردی وجود داشته است که فردی که فاقد ویژگی های ذکر شده است، دفاع مالیاتی را انجام داده و نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده و حتی منجر به تعطیلی شرکت شده است. در تنظیم دفاعیه مالیاتی باید حدود صلاحیت مقام یا مرجعی که دفاعیه مالیاتی به آن تسلیم می شود مورد توجه قرار گیرد. دفاعیه مالیاتی باید از سوی شخص مؤدی و یا وکیل و یا قائم مقام قانونی صورت گیرد. البته ممکن است آموزش کامل قوانین مالیاتی در دوره‌های کوتاه مدت میسر نباشد و نیاز به گذراندن دوره‌های طولانی مدت داشته باشید. ، شخص مودی می تواند شخصا لایحه را تنظیم کرده و به هیئت تحویل دهد.

تنظیم و تحریر لایحه دفاعیه مالیاتی

و برای دادگاه حقوقی (مدنی) ، لایحه ای ( لایحه دفاع مالیاتی ) را بفرستد. باید به این مسئله توجه کنیم که این مدارک مهمترین مدرکی است که افراد بعد از ورود به یک جلسه دادرسی، شرح میدهند. در حالی که در دادگاه لایحه دفاع مالیاتی به خصوصی بنابر دلایلی که در ادامه خواهیم گفت ضرورت پیدا می کند، ولی اگر به شکل درست و قانونی تنظیم نشود، در دعوا با شکست روبرو خواهید شد.

چه زمانی نیاز به تنظیم لایحه دفاعیه مالیاتی داریم؟

اگر تمام اعضای هیئت‌مدیره شرکت با یکدیگر هم رای باشند و اسناد را به‌درستی در اختیار وکیل یا حسابدار قرار دهند، احتمال موفقیت شما در کاهش میزان عوارض مالی بیشتر خواهد بود. در صورتی که شرکت منحل یا ورشکسته شده و هنوز ختم تسویه اعلام نگردیده باشد، مدیران تصفیه، صلاحیت تنظیم دفاعیه مالیاتی و تسلیم آن به مراجع قانونی را دارند. در فرضی که شخص حقوقی، اعلام ورشکستگی نکرده باشند مدیران شرکت، مسئول تنظیم دفاعیه مالیاتی و ارائه آن به مراجع ذیصلاح مالیاتی خواهند بود. لایحه تعدیل مالیات معمولاً به‌عنوان اصلی‌ترین نوع لوایح مالیاتی به شمار می‌آید.

نحوه تنظیم لایحه دفاعی

3) در رابطه با هزینه حقوق هم، دیدگاه شما مغایر با دیدگاه مالیاتی است و شما می بایست این هزینه رو در قسمت هزینه ها شناسایی کنید. ماهیت کار شرکت های انفورماتیک به این شکل هست که چند سال هزینه دارند و بعد به درآمد می رسند. من یه شرکت استارتاپی فروش موبایلم و الان برام مالیات زیادی تشخیص دادن و میشه راهنمایی کنید. اگر با مبالغ بالایی از مالیات مواجه شدید و نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره مالیاتی مؤسسه آقای مالیات استفاده کنید.