معماری چیست؟ گروه معماری کریت | elitarchgroup

چون این مفاهیم از فیلتر ذهن افراد مختلف می گذرد و نتیجه طبیعی خلقت افراد مختلف، ذهن های مختلف و تعاریف مختلف است. «زیگفرید گیدیون» معماری را محصول شرایط و عوامل فراوانی مانند عوامل اجتماعی، اقتصادی،علمی، فنی،عادات و رفتار آدمی می داند كه معیار اشتباه‌ناپذیری از رویدادهای زمان را بدست می‌دهد. روش دستی در ترسیم پلان یعنی چه ؟ ابتدایی ترین روش ترسیم نقشه ها که از قدیم بکار گرفته می شده ترسیم بصورت دستی است. یعنی فقط توسط یک مداد و کاغذ معمولی و یا حتی بدون استفاده از خط کش. سپس بتدریج کاغذهای متنوع و روانویس های جذاب جای قدیمی ها را گرفتند و انواع خط کش های مختلف برای ترسیم به روی کار آمدند.

معماری چیست؟ گروه معماری کریت | elitarchgroup یک معیار باید ذوق‌ و سلیقه‌ و استعداد داشته باشد و در کنار گروه معماری الیت آن تکنیک بداند. دانشگاه‌های سراسری برای این رشته بدون آزمون دانشجو قبول نمی‌کنند. اما دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی با توجه به سوابق تحصیل برای این رشته بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند.

  • معماری ایران دارای دو نظام آموزشی است که یکی نظام آموزش سنتی معماری است و انتقال اطلاعات و مفاهیم بر عهده آن است و دیگری با پیدایش مدارس معماری در ایران و تحت عنوان نظام آموزشی آکادمیک و کلاسیک به وجود آمد.
  • این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت‌انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می‌کنند.
  • مواردی که برای تبدیل فرد به یک معمار خوب نیاز است شامل کمی ذوق هنری، قدرت خلق یک اثر نو، تخیل قوی و روحیه کار گروهی می باشد.
  • برای این کار دانشجویان باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایند و اطلاعات مربوط به دانشگاه را مطالعه کنند.
  • بناها باید قابلیت عمر طولانی (چندین قرن در برخی موارد) را داشته باشند.
  • زیگورات نوعی سازه عظیم است که در بین النهرین باستان ساخته می‌شد.

بیشتر اوقات معماري، تمرینی سخت است؛ هر چند گاهی به یک رضایت شگفت انگیز تبدیل می شود. در مقاله آینده شغلی معماری به مسیر های شغلی معماری بصورت تخصصی‌تری پرداخته‌ایم که می‌توانید به آن سر بزنید. در این ویدئو کوتاه به ابعاد مخلتلف معماری و سوال شغل معماری چیست پاسخ داده شده است؛ اینکه یک معمار با چه فعالیت هایی درگیر است، با چه مخاطبانی روبرو است و به چه مهارت های ضروری نیاز دارد.

طرح هات رو خودت بزن، معماری حرفه ای شو و پول در بیار!

تعاریف جامع تر، بیش‌تر معماری را شامل طراحی تمامی محیط مصنوع از طراحی شهری و طراحی منظر تا طراحی خرد جزییات ساختمانی و حتی طراحی مبلمان می دانند. طراحی معماری در اصل استفاده خلاقانه از توده، فضا، بافت، نور، سایه، مصالح، برنامه و عناصر برنامه ریزی مانند هزینه، ساخت و فناوری است به منظور دستیابی به اهداف زیباشناختی، عملکردی و اغلب هنری. این تعریف، معماری رااز طراحی مهندسی که استفاده خلاقانه از مصالح و فرمها با بهره گیری از ریاضیات و قواعد علمی است، متمایز می کند. هنر معماری از مقیاس های کوچک در حد مبلمان شروع می شود و به مقیاس های بزرگ، همچون مقیاس محله و شهر نیز می رسد. آنچه بسیار اهمیت دارد این است که معمار باید فردی بسیار خلاق و آشنا با دغدغه های و مسائل اجتماعی باشد.

پاسخ نهایی به سوال طراحی معماری چیست؟