کاپیتان فرانسیس “فرانک” فولی “برای همراهی با بوروکرات” نبود – او جان 10000 نفر را نجات داد! 😇 – immigrationcourtside.com

pastedGraphic.png

ویلیام ساموئل دو اسپریتر

ویلیام ساموئل یک شهروند نویسنده ماهر است که با تمرکز خاص بر امور جاری و تاریخ نظامی منتشر می کند.

دی اسپرتر در لینکدین می نویسد:

وقتی در سال 1922 از او پرسیده شد که اگر به ،وان صدراعظم آلمان انتخاب شود، اولویت‌های او چه خواهد بود، آ،ف هیت،، رهبر آینده ناسیونال سوسیالیست، صادقانه پاسخ داد:

هنگامی که من واقعاً در قدرت هستم، اولین و مهمترین وظیفه من نابودی یهودیان خواهد بود.

یهودیان آلمان که با شور و شوق سرسختانه اعلام می‌،د «بی‌رویه به دار آویخته خواهند شد… تا زم، که تمام آلمان از یهودیان پاک شود»، یهودیان آلم،، به طور قابل‌توجهی، زم، که او صدراعظم را در سال 1933 به دست گرفت، تمایلی به ماندن نداشتند…

ده ها هزار نفر در امیدهای ناامیدانه برای تضمین عبور ایمن به سرزمین اجدادی خود – ارتس اسرائیل – به سمت سفارت بریت،ا هجوم آوردند. تنها به محض ورود به آنجا گفته شد، “محدودیت های سختگیرانه” برای سهمیه یهودی، که اجازه ورود به آنها داده شده بود، وضع شده بود.

اگر چه، متأسفانه، سرنوشت بیشتر آنها به این ترتیب مهر و موم شد، اگر شجاعت سرکش معاون وقت کنسول بریت،ا، کاپیتان فرانسیس «فرانک» فولی نبود، تعداد بی‌شماری دیگر نیز دچار همین مشکل می‌شدند.

به ،وان مردی که در واقع از موقعیت خود به ،وان پوششی برای نقش طول، مدت خود به ،وان جاسوس MI6 استفاده می کرد، جمع آوری اطلاعات فرانک مدت ها تایید کرده بود که تهدیدهای هیت، علیه یهودیان به دور از “لفاظی های توخالی” است.

به همین دلیل، فرانک “بسیار تمایلی به ادامه خط با لندن نداشت…”

درعوض، او نه تنها «دفترچه قو،ن» را پاره نکرد که دیکته می‌کرد می‌تواند برای چه ،، ویزای نجات دهد، بلکه زم، که قتل عام «کریستال‌ناخت» در سال 1938 آغاز شد، او حتی محل زندگی‌اش را به پناهگاهی امن برای خانواده‌های یهودی تبدیل کرد.

از «شب شیشه‌های ش،ته» به بعد، تعداد یهودی، که برای ویزای مهاجرت درخواست می‌،د به‌طور چشمگیری افزایش یافت. اما باز هم، مافوق فرانک حاضر نشدند شرایط سختگیرانه‌ای را که او را از اجرای آن‌ها منع می‌کرد، کاهش دهند.

بنابراین، یک بار دیگر، نه تنها تصمیم گرفت که قو،ن را با ساده‌تر ، آن‌ها «تغییر» کند، بلکه زم، که به دلیل «تخلف شجاعانه‌اش» مورد توبیخ رسمی قرار گرفت، فرانک تلاش‌های نجات خود را با جعل گذرنامه برای شهروندان یهودی در محاصره آلمان دوچندان کرد. .

فرانک علیرغم اینکه کاملاً آگاه بود که اگر گشتاپو فعالیت‌های مخفیانه او را کشف کرده بود، هیچ سطحی از مصونیت دیپلماتیک از او محافظت نمی‌کرد، بدون توجه به این موضوع، بدون ترس یا نگر، برای امنیت شخصی خود، استقامت کرد.

با انجام این کار، او کمتر از 10000 یهودی را قادر ساخت تا از رایش هیت، فرار کنند. و با این حال، فرانک، انسان فروتنی که بود، هرگز از اعمال فداکارانه‌اش در طول زندگی‌اش صحبت نکرد…

به طور باورن،ی، تنها پس از درگذشت او، در ماه مه 1958، بود که موفقیت های قهرمانانه او توسط همسر محبوبش، کاترین، فاش شد. و بیش از چهار دهه بعد، در چنین روزی در سال 1999، به دلیل نجات جان بسیاری از یهودیان به شایستگی شناخته شد.

یاد وشم که پس از مرگش به ،وان یک غیر یهودی عادل تجلیل شد، با توصیف او به ،وان «مردی با ایمان و اعتقاد بسیار…» به فرانک – «شیند، بریت،ایی» ادای احترام کرد.

در واقع، “فرانک به ،وان یک مسیحی عمیقاً مؤمن، کاری جز عمل به احساس عدالت و شفقت خود انجام نداد.”

#ما به یاد داریم

کاپیتان فرانسیس
کاپیتان فرانسیس “فرانک” فولی
منبع: لینکدین

قطعه الهام بخش و به موقع از تاریخ. با تشکر از ساموئل برای ارسال این مطلب در لینکدین!

چه می شد اگر 600 بوروکرات هر کدام وظیفه خود را برای نجات جان 10000 قرار می دادند؟ مسیر تاریخ عوض می شد.

این را باید در نظر داشت زیرا رهبران هر دو حزب ما و بوروکراسی مهاجرت، “قلدری ، به آسیب پذیرترین افراد” و غیرانس، ، پناهجویان را ماموریت روزانه خود می کنند. و به ظلم و نیت خود برای زیر پا گذاشتن قو،ن به شیوه های مرگبارتر لاف می زنند! اگر همین مقدار تلاش برای رسیدگی به بحران‌های انس، و نجات جان انسان‌ها انجام می‌شد، چه می‌شد؟

منبع: https://immigrationcourtside.com/2024/02/27/%F0%9F%A6%B8%F0%9F%8F%BB%E2%99%82%EF%B8%8F-history-captan-francis-frank-foley-wasnt-a-go-along-to-get-along-bureaucrat-he-saved-10000/

افزایش رتبه وب سایت و تبلیغات.