آیا پیشنهاد شغلی من در کانادا قانونی است؟ چگونه یک کلاهبرداری را تشخیص دهیم

کلاهبرداری مهاجرت

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • آیا پیشنهاد شغلی من در کانادا قانونی است؟ چگونه یک کلاهبرداری را تشخیص دهیم

تاریخ انتشار: 31 ژانویه 2024

آ،ین به روز رس،: 1 فوریه 2024


نویسنده: ایندیرا دوارته

خواه تازه واردی باشید که فرصت‌ها را بررسی می‌کند یا ،ی که در مورد صحت یک پیشنهاد شغلی کنجکاو هستید، ما شما را از طریق شاخص‌های کلیدی راهنمایی می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که اشتغال احتمالی شما با مقررات و استانداردهای کانادا مطابقت دارد.

ارزیابی رایگان

در سفر خود برای مهاجرت به کانادا، ممکن است با فرصت های شغلی مختلفی روبرو شوید که برای مهارت های شما عالی به نظر می رسند.

در حالی که داشتن یک پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا اجباری نیست، بسیاری معتقدند که می تواند شانس موفقیت بلندمدت آنها را افزایش دهد. با این حال، ارتباط با کارفرمایان کانادایی می تواند چالش برانگیز باشد و برخی افراد را به بررسی گزینه های دیگر ترغیب کند.

گاهی اوقات، ممکن است ایمیل‌های فریبنده‌ای از آژانس‌ها دریافت کنید که وعده پیشنهاد شغلی در کانادا را به همراه ویزا می‌دهند. اگرچه ممکن است این یک فرصت عالی به نظر برسد، بسیار مهم است که محتاط باشید و به طور کامل بررسی کنید که آیا این پیشنهادات واقعی هستند یا خیر.

عدم وجود میانبرها در فرآیند مهاجرت می تواند منجر به عواقب قابل توجهی شود و رویای شما برای اقامت دائم کانادا را به خطر بیندازد. با وجود پیچیدگی و طول، بودن پروسه مهاجرت، پیروی از مراحل و ا،امات آن تنها راه مطمئن برای اطمینان از انتقال آرام به زندگی در کانادا است.

کلاهبرداری چگونه به نظر می رسد؟

هنگام جستجوی تقلب در پیشنهادهای شغلی، افراد اغلب با شیوه های فریبنده ای مواجه می شوند که ،، را که به دنبال فرصت های شغلی هستند هدف قرار می دهد. استخدام کنندگان متقلب معمولاً به دنبال پول یا اطلاعات شخصی شما هستند.

یک نوع رایج شامل کلاهبردار، است که از شما در ازای کمک برای تضمین شغل در کانادا درخواست پرداخت می کنند. این طرح‌ها اغلب نوید یک فرآیند مهاجرتی سریع یا استخدام تضمینی را می‌دهند و از اشتیاق شما برای نقل مکان استفاده می‌کنند.

خدمات مهاجرت تقلبی ممکن است از 2000 تا 200000 دلار برای یک پیشنهاد شغلی تضمین شده هزینه دریافت کنند.

به طور معمول، یک استخدام‌کننده یا آژانس از کارفرما هزینه می‌گیرد تا برای آنها کارگر پیدا کند. شما هرگز نباید به یک استخدام کننده پول بدهید تا یک پیشنهاد شغلی کانادایی را تضمین کنید.

علاوه بر این، مراقب آژانس های استخدام جعلی باشید که پیشنهادهای شغلی به ظاهر قانونی را ارائه می دهند که برای اه، پردازش یا اداری نیاز به هزینه های اولیه دارند.

هوشیار باشید و این انواع رایج تقلب های پیشنهادی شغلی را بشناسید تا از خود در برابر ضررهای مالی محافظت کنید و از یک سفر قانونی و موفقیت آمیز مهاجرت اطمینان حاصل کنید.

چگونه یک پیشنهاد شغلی جعلی را تشخیص دهیم

اول از همه، شما باید بد،د که این است غیر مجاز از ،ی بخواهید که برای یک شغل کانادایی یا نامه پیشنهاد شغلی هزینه کند. هر نامه پیشنهاد شغلی باید دارای سربرگ رسمی شرکت باشد و حاوی اطلاعات تماس آنها باشد.

پرچم قرمز در پیشنهادهای شغلی جعلی

  1. آگهی های شغلی جعلی اغلب حاوی اشتباهات املایی یا گرامری هستند.
  2. یک استخدام‌کننده از طریق یک آدرس ایمیل عجیب یا رایگان با شما تماس می‌گیرد (مثلاً: @ya،o.com، @،tmail.com، @gmail.com)
  3. شما درخواست خود را از طریق وب‌سایت رسمی شغلی آن‌ها ارسال نکرده‌اید، و همچنین با آگهی‌های شغلی در LinkedIn، Indeed یا دیگر پلتفرم‌ها برخورد نکرده‌اید. در عوض، این استخدام کننده بود که با شما تماس گرفت.
  4. به طور معمول، دستمزد ذکر شده در آگهی شغلی ممکن است بالاتر یا کمتر از میانگین آن موقعیت خاص باشد. توصیه می شود محدوده حقوق فعلی را به صورت آنلاین بررسی کنید.
  5. به نظر می رسد کارفرما به مهارت یا تجربه شما بی توجه است.
  6. بسیاری از مشاغل جعلی به ،وان کار در خانه یا خوداشتغالی تبلیغ می شوند
  7. یک آموزش با پرداخت اجباری وجود دارد، یا از شما خواسته می شود برای مواد یا لوازمی که برای انجام کارتان ضروری است، هزینه کنید.
  8. کار بر اساس کمیسیون است یا حقوق شما به اه، فروش غیر واقعی بستگی دارد.
  9. در طول مصاحبه، ممکن است از شما خواسته شود که اطلاعات شخصی مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه یا شماره بیمه اجتماعی خود را ارائه دهید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این اطلاعات فقط در مراحل بعدی بررسی پس‌زمینه مورد نیاز خواهند بود.
  10. ممکن است از شما خواسته شود که اطلاعات کارت اعتباری یا حساب بانکی خود را ارائه دهید.

اساسا، اگر خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد، احتمالاً همینطور است!

چگونه از کلاهبرداری جلوگیری کنیم

  • تحقیق کن
    اگر از یک شرکت کانادایی به شما پیشنهاد کار داده شده است، برای بررسی شرکت وقت بگذارید. اگر قانونی باشد، برای یافتن اطلاعات آنلاین، از جمله وب سایت شرکت و نظرات مشتریان یا کارمندان، مشکلی ندارید.
  • مراقب وعده های دروغین باشید
    اگر یک کارفرما به شما وعده زمان پردازش سریع، ورود آسان به کانادا و حقوق بالا را می دهد، باید با احتیاط عمل کنید. به یاد داشته باشید، هیچ، نمی تواند ورود شما به کانادا را تضمین کند، مگر یکی از افسران اداره مهاجرت.
  • هرگز برای یک شغل پول ندهید
    اگر از شما خواسته شود که برای تضمین یک پیشنهاد شغلی پولی بپردازید، احتمالاً یک کلاهبرداری است.
  • منبع را در نظر بگیرید
    اگر پیشنهادی برای شغلی دریافت کردید که برای آن درخواست نداده اید، ممکن است علامت قرمز باشد.

نامه پیشنهاد شغلی چیست؟

نامه پیشنهاد شغلی کمتر از یک قرارداد رسمی است و باید شامل اطلاعات خاص شغل مورد نظر باشد.

ویژگی های کلیدی نامه پیشنهاد شغلی قانونی

  1. اطلاعات شرکت: نامه پیشنهاد شغلی قانونی کانادا باید شامل اطلاعات دقیق در مورد شرکت استخدام کننده، از جمله نام، آدرس و جزئیات تماس باشد.
  2. موقعیت شغلی: پیشنهاد باید به وضوح موقعیت پیشنهادی، از جمله ،وان شغلی، مسئولیت ها، و هر گونه شرایط یا شرایط خاص را مشخص کند.
  3. حقوق و مزایا: این نامه باید حقوق پیشنهادی را به همراه هرگونه مزایای اضافی مانند بیمه درم،، زمان تعطیلات و برنامه های بازنشستگی مشخص کند. مطمئن شوید که ارز مشخص شده است (معمولاً به دلار کانادا).
  4. محل کار: محل اجرای کار را به وضوح مشخص کنید، خواه یک اداره خاص، شهر یا ترتیب کار از راه دور باشد.
  5. شرایط استخدام: نامه پیشنهادی باید شامل جزئیات مربوط به شرایط استخدام، مانند تاریخ شروع، مدت زمان استخدام (در صورت وجود)، و هر دوره آزمایشی باشد.
  6. ساعات کاری: ساعات کار استاندارد یا هر برنامه کاری خاص را به وضوح مشخص کنید.
  7. شرایط استخدام: هر شرایطی را که برای معتبر ماندن پیشنهاد شغلی باید برآورده شود، مشخص کنید، مانند تکمیل موفقیت آمیز یک بررسی پیشینه یا دریافت مجوزهای کاری لازم.
  8. اطلاعات تماس: اطلاعات تماس شخصی را که نامزد می تواند در مورد هر گونه سوال یا نگر، در مورد پیشنهاد شغلی با او ارتباط برقرار کند، ارائه دهید.
  9. تاریخ بسته شدن: در صورت ،وم، تاریخ پای، را در نظر بگیرید که تا آن زمان انتظار می رود که نامزد پیشنهاد را بپذیرد یا رد کند.
  10. زبان حقوقی: اطمینان حاصل کنید که نامه حاوی زبان قانونی من، و مطابق با قو،ن و مقررات کار کانادا است.
  11. امضاها: هم کارفرما و هم کارمند باید نامه پیشنهاد کار را برای تایید پذیرش و موافقت با شرایط ذکر شده امضا کنند.
  12. شفافیت و شفافیت: زبان مورد استفاده در پیشنهاد باید واضح، مختصر و قابل فهم باشد و جایی برای ابهام باقی نگذاشته باشد.
  13. مستقیماً از یک کارفرما بیایید: نه از طریق کنسولگری یا سفارت کانادا.
  14. در بیشتر موارد یک عدد ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را درج کنید و یک پیشنهاد شغلی

همیشه احتیاط کنید و صحت هر پیشنهاد کاری را بررسی کنید، به خصوص اگر درخواست هایی برای پرداخت یا اطلاعات شخصی غیرعادی به نظر می رسد.

اگر فکر می کنید قرب، کلاهبرداری هستید چه باید کرد؟

در Ca،im ما کلاهبرداری مهاجرت را بسیار جدی می‌گیریم. اگر فردی که ادعا می‌کند نماینده کاناداست به سراغ شما می‌آید و احساس می‌کنید مطمئن نیستید، دریغ نکنید که از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی ما با ما تماس بگیرید یا مستقیماً به آدرس attorney@ca،im.com ایمیل بزنید. شما همچنین می تو،د گزارش تقلب در مهاجرت با آژانس خدمات مرزی کانادا

اگر علاقه مند به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های مهاجرت خود به کانادا هستید و می خواهید با متخصصان مورد اعتماد کار کنید، ارزیابی آنلاین ما را تکمیل کنید و یکی از اعضای تیم ما به زودی با شما تماس خواهد گرفت.

شروع کنید

منبع: https://www.ca،im.com/blog/is-my-ca،ian-job-offer-le،imate-،w-to-s،-a-scam/