به روز رسانی قرار ملاقات های اضطراری ویزای دانشجویی در هند – موسسه حقوقی مورتی

19 فوریه 2024

وب‌سایت رسمی خدمات اطلاعات ویزای ایالات متحده برای خدمات کنسولی در هند، دستورالعمل‌های خود را برای دانشجویان هندی که برای قرار ملاقات اضطراری ویزای دانشجویی درخواست می‌کنند، به‌روزرس، کرده است. این راهنمایی عمدتاً به دلیل کمبود قرار ملاقات های منظم روادید در مقر کنسولی ایالات متحده در هند انجام شده است و بسیاری از متقاضیان F-1 را مجبور به درخواست قرار ملاقات اضطراری ویزای دانشجویی می کند.

زمینه

یکی از موانع اصلی دانشجویان هندی، کمیاب بودن محل قرار ملاقات معمولی ویزا، به ویژه در فصول غیر پیک است. به طور معمول، بخش عمده ای از قرار ملاقات های ویزای F-1 در حدود ژوئن و ژوئیه متمرکز می شود و با تاریخ شروع برنامه در ترم پاییز مطابقت دارد. به طور مشابه، یک پنجره کوچکتر در ماه نوامبر و دسامبر برای دانشجوی، که در ژانویه شروع به تحصیل می کنند وجود دارد.

دسترسی محدود به قرارهای اضطراری

فرصت های قرار ملاقات برای ویزای دانشجویی فراتر از این بازه های زم، معمول پردازش ویزا کمیاب است. این یک چالش مهم برای متقاضی، است که قصد دارند برنامه ها را در تاریخ های شروع خارج از چرخه شروع کنند. این امر با این واقعیت تشدید می شود که درخواست های قرار اضطراری معمولاً فقط در شرایط استثنایی پذیرفته می شوند. طبق راهنمایی، قبل از درخواست وقت اضطراری، دانشجوی، که نمی‌توانند قبل از تاریخ شروع برنامه‌ریزی شده، وقت قبلی تعیین کنند، باید با دانشگاه مشورت کنند و ثبت‌نام به تعویق افتاده را برای ترم بعد در نظر بگیرند.

ارائه درخواست قرار ملاقات اضطراری

اگر متقاضی ویزای F-1 بخواهد درخواستی برای قرار ملاقات اضطراری ارسال کند، فرم اصلی I-20 یا DS-2019 که تاریخ شروع برنامه را ظرف 60 روز نشان می دهد، مورد نیاز است. علاوه بر این، این اخطار نشان می‌دهد که متقاضی نمی‌تواند ویزای دانشجویی را در سال گذشته رد کرده باشد – اگرچه، یک صفحه وب جداگانه که اطلاعات بیشتری در مورد درخواست قرار ملاقات اضطراری ارائه می‌دهد، می‌گوید که دانشجویان نمی‌توانند طی شش ماه گذشته از دریافت ویزا رد شده باشند.

نتیجه

رسیدگی به درخواست های قرار اضطراری به ،وان یک راه نجات حیاتی برای متقاضی، است که با شرایط استثنایی مواجه هستند. با این حال، لازم است بد،م که چنین راه‌هایی به راحتی قابل دسترسی نیستند و برای مواقع اضطراری واقعی رزرو شده‌اند.

حق چاپ © 2024، مؤسسه حقوقی مورتی. تمامی حقوق محفوظ است

منبع: https://www.murthy.com/2024/02/19/update-on-emergency-student-visa-appointments-in-india/

افزایش رتبه وب سایت و تبلیغات.