سیاست چشم پوشی ملی EB-2 برای فارغ التحصیلان STEM


از سال 1990، قانون مهاجرت و ملیت (INA) مقرر کرده است که افراد خاصی که واجد شرایط طبقه بندی ویزای مهاجرت مبتنی بر شغل، اولویت دوم (EB-2) هستند، در صورتی که خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده) از سال 1990 چشم پوشی کنند. USCIS) چنین چشم پوشی را به نفع “منافع ملی” می داند. این ماده معافیت فقط برای طبقه‌بندی اولویت دوم (EB-2) برای اعضای حرفه‌های دارای مدارک تحصیلی پیشرفته و افراد دارای توانایی استثنایی اعمال می‌شود. این چشم پوشی از پیشنهاد شغلی به ،وان “انصراف از منافع ملی” (NIW) شناخته می شود.

در 21 ژانویه 2022، USCIS راهنمایی های به روز شده ای را در مورد رسیدگی به درخواست های NIW در مورد پیشنهاد شغلی و ا،امات گواهی کار برای متخصصان درجه پیشرفته خاص و افراد دارای توانایی استثنایی ارائه کرد. این راهنمایی شامل ملاحظات منحصر به فرد برای افراد دارای مدارک پیشرفته در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) و کارآفرینان است. علاوه بر این، بر اهمیت نامه های نهادهای ،تی و شبه ،تی تأکید می کند. علاوه بر این، پردازش مؤثر و کارآمد مزایا مطابق با فرمان اجرایی پرزیدنت بایدن 14012، بازگرداندن ایمان به سیستم‌های مهاجرت قانونی ما و تقویت تلاش‌های یکپارچه‌سازی و شمول برای آمریکایی‌های جدید را ترویج می‌کند.

NIW برای طبقه بندی EB-2

کارفرمایی که به دنبال استخدام غیرشهروندی است باید به طور کلی یک گواهی کار دائمی از و، کار (DOL) دریافت کند که ثابت کند هیچ کارگر آمریکایی واجد شرایطی برای موقعیت مورد نظر آنها وجود ندارد و اشتغال آنها تأثیر منفی بر کارگران آمریکایی شاغل مشابه نخواهد داشت. با این حال، فرد غیرشهروند ممکن است به دنبال چشم پوشی از پیشنهاد شغلی و گواهی کار، در صورتی که به نفع ایالات متحده باشد، باشد.

دادخواستی که با درخواست NIW از طرف یک شخص ارسال می شود، نیازی به پشتیب، از یک پیشنهاد شغلی ندارد. بنابراین، شخص می تواند به ،وان خود خواهان اقدام کند. افرادی که به دنبال معافیت از منافع ملی هستند باید مدرکی دال بر مدرک تحصیلی پیشرفته یا توانایی استثنایی نشان دهند و همچنین باید سه عاملی را داشته باشند که USCIS از آنها استفاده می کند تا به صلاحدید خود تعیین کند که آیا این به نفع منافع ملی است که USCIS از ا،امات پیشنهاد شغلی چشم پوشی کند یا خیر. بنابراین گواهی کار.

ملاحظات کلیدی برای NIW برای فارغ التحصیلان STEM

USCIS در رهنمودهای خود ملاحظات شواهد خاصی را برای افراد دارای مدرک تحصیلی پیشرفته در STEM بیان کرد. با این حال، این ملاحظات ممکن است در تلاش‌های غیر STEM اعمال شود، جایی که درخواست‌کننده نشان می‌دهد که چنین ملاحظاتی قابل اجرا هستند. سه عاملی که USCIS برای NIW در نظر می گیرد عبارتند از:

  1. تلاش پیشنهادی شخص هم شایستگی اساسی و هم اهمیت ملی دارد.
  1. فرد برای پیشبرد تلاش پیشنهادی موقعیت خوبی دارد. و
  1. برای ایالات متحده مفید است که از پیشنهاد شغلی و در نتیجه ا،امات صدور گواهینامه کار دائمی چشم پوشی کند.

با توجه به عامل اول، مانند همه موارد، شواهد باید نشان دهند که یک تلاش STEM هم ارزش اساسی و هم اهمیت ملی دارد. بسیاری از تلاش‌های پیشنهادی با هدف پیشرفت فناوری‌ها و تحقیقات STEM، چه در محیط‌های دانشگاهی یا صنعتی، نه تنها دارای شایستگی قابل توجهی در رابطه با منافع علم و فناوری ایالات متحده هستند، بلکه پیامدهای بالقوه کافی برای نشان دادن اهمیت ملی دارند. از سوی دیگر، در حالی که برای مثال، فعالیت‌های تدریس ک،ی پیشنهادی در STEM ممکن است شایستگی قابل توجهی در رابطه با علایق آموزشی ایالات متحده داشته باشد، چنین فعالیت‌هایی به خودی خود عموماً نشان‌دهنده تأثیر در زمینه آموزش STEM به طور گسترده‌تر نیستند، و بنابراین به طور کلی اهمیت ملی آنها را مشخص نمی کند.

با توجه به عامل دوم، تحصیلات و مهارت های فرد به این بستگی دارد که آیا فرد در موقعیت خوبی برای پیشبرد تلاش قرار دارد یا خیر. USCIS مدرک پیشرفته، به ویژه دکترای فلسفه (Ph.D.) را در زمینه STEM مرتبط با تلاش پیشنهادی و مرتبط با کار برای پیشبرد یک فناوری حیاتی و نوظهور یا سایر حوزه های STEM مهم برای رقابت ایالات متحده یا امنیت ملی در نظر می گیرد. به خصوص عامل مثبتی که باید همراه با سایر شواهد برای اه، ارزیابی تحت عامل دوم در نظر گرفته شود. افراد دارای مدرک Ph.D. در یک رشته STEM، و همچنین افراد خاصی با مدرک STEM پیشرفته مرتبط با تلاش پیشنهادی، از دانش علمی در یک حوزه محدود STEM برخوردارند، زیرا پایان نامه های دکترا و برخی از پایان نامه های کارشناسی ارشد بر یک موضوع خاص متمرکز هستند. USCIS سپس بررسی خواهد کرد که آیا آن منطقه STEM خاص با تلاش پیشنهادی مرتبط است یا خیر. حتی زم، که ناحیه تمرکز در یک ناحیه نظری STEM باشد (مثلاً ریاضیات یا فیزیک نظری)، ممکن است رقابت‌پذیری ایالات متحده یا امنیت ملی را همانطور که در تلاش پیشنهادی توضیح داده شد، افزایش دهد. اما داشتن مدرک به تنهایی کافی نیست. شواهد اضافی، از جمله نامه‌های سازمان‌های ،تی، برای نشان دادن اینکه یک فرد در موقعیت خوبی برای پیشبرد تلاش پیشنهادی قرار دارد، بسیار مهم است.

در نهایت، با توجه به عامل سوم، خواهان باید ثابت کند که عواملی که به نفع اعطای معافیت هستند بیشتر از مواردی است که از ا،امات پیشنهاد شغلی و در نتیجه گواهی کار پشتیب، می کند. در ارزیابی عامل سوم و اینکه آیا ایالات متحده ممکن است از ورود افراد سود ببرد، USCIS ،یب زیر از حقایق موجود در پرونده را به ،وان یک عامل مثبت قوی در نظر می گیرد:

  • فرد دارای مدرک STEM پیشرفته، به ویژه دکترا است.
  • این شخص درگیر کار پیشبرد یک فناوری حیاتی و نوظهور یا سایر حوزه های STEM مهم برای رقابت ایالات متحده خواهد بود. و
  • این شخص در موقعیت خوبی برای پیشبرد تلاش STEM پیشنهادی با اهمیت ملی قرار دارد.

مزایای بالقوه برای امنیت ملی یا رقابت اقتصادی ایالات متحده، همراه با حمایت سازمان های ،تی ایالات متحده، وزن قابل توجهی را به پرونده درخواست کننده اضافه می کند.

اهمیت نامه های نهادهای ،تی

USCIS در راهنمای خود بر اهمیت نامه‌های سازمان‌های ،تی و نهادهای شبه ،تی در ایالات متحده تأکید می‌کند. اگرچه لازم نیست، اما چنین نامه هایی می توانند شواهد مفیدی باشند و بسته به محتوای نامه ها، می توانند به هر سه عامل مرتبط باشند. به طور خاص، نامه‌های یک آژانس ،تی ذی‌نفع یا نهاد شبه‌،تی می‌تواند برای اه، عامل اول مطلوب باشد اگر، برای مثال، مشخص شود که آژانس یا نهاد در تلاش پیشنهادی تخصص دارد و تلاش STEM پیشنهادی نوید پیشبرد یک پروژه را می‌دهد. فناوری حیاتی و نوظهور یا به‌طور دیگری برای اه، حفظ برجستگی فناوری ایالات متحده مهم است.

نامه‌های تفصیلی مربوط به منافع ،تی یا شبه ،تی که اطلاعات مربوطه را در مورد اینکه فرد چقدر موقعیت خوبی برای پیشبرد تلاش دارد، برای ارزیابی عامل دوم ارزشمند است. در نهایت، یک آژانس ،تی یا نهاد شبه ،تی علاقه‌مند می‌تواند توضیح دهد که چگونه اعطای معافیت ممکن است بر مزایای پیشنهاد شغلی و ا،امات گواهی کار بیشتر باشد، با توضیح یک فوریت خاص یا جزئیات چگونگی بهره‌مندی ایالات متحده از کمک‌های غیرشهروندی احتمالی، حتی اگر سایر کارگران ایالات متحده در دسترس باشند.

نتیجه

دستورالعمل به روز شده USCIS پردازش سود کارآمد و مؤثر را ترویج می کند زیرا USCIS درخواست ها برای NIW ها را بررسی می کند. USCIS اهمیت پیشرفت در زمینه های STEM و نقش اساسی افراد دارای مدارک پیشرفته STEM را در تقویت این پیشرفت، به ویژه در فناوری های حیاتی و نوظهور متمرکز یا سایر حوزه های STEM که برای رقابت پذیری ایالات متحده یا امنیت ملی مهم هستند، تشخیص می دهد. با پرداختن خاص به نیازهای فارغ التحصیلان STEM، این راهنما فرآیند را برای این افراد روشن و تسهیل می کند تا مسیری را برای دریافت اقامت دائم قانونی در ایالات متحده آغاز کنند.

اگر در مورد NIW برای طبقه بندی EB-2 سؤالی دارید، با دفتر ما تماس بگیرید امروز برای راه اندازی یک مشاوره با یکی از وکلای ما!

منبع: https://berardiimmigrationlaw.com/eb-2-national-interest-waiver-policy-for-stem-graduates/

افزایش رتبه وب سایت و تبلیغات.