دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش جامع بازاریابی دیجیتال نوین

در صورتی که بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از هر دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت است؛ نه اینکه فقط به فعالیت‌های انجام شده در صفحات وب محدود شود. اپلیکیشن مارکتینگ، تلویزیون‌های هوشمند، تلفن‌های هوشمند و هر وسیله‌ای که این روز می‌توان آن را به اینترنت برای انجام کارهای مختلف وصل کرد، جزو کارهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد. به‌هرتقدیر، روش‌های متنوعی برای بهینه‌سازی عناصر مختلف بازاریابی دیجیتال برای کاربران موبایل وجود دارد و لازم است که در هنگام پیاده‌سازی هر یک از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، به نحوه اجرای آن در دستگاه‌های همراه نیز توجه داشته باشید. از این طریق، یک تجربه دیجیتالی را برای مخاطب رقم می‌زنید که برای وی خوشایند خواهد بود و درنتیجه، به نتیجه موردنظر خود دست پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازند تا از طریق بازاریابی تاثیرگذار به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید.

  • در این شیوه این شما هستید که به دنبال مخاطب می‌گردید و به عنوان شروع کننده تعامل به او پیشنهاد می‌دهید.
  • این شیوه هر روز در حال گسترش بیشتری است و وب سایت هایی همچون علی بابا، دیجی کالا، اسنپ فود، لست سکند و … به خوبی از آن بهره می برند.
  • آموزش و توضیح نحوه استفاده از گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول به دلیل پیچیده‌گی فراوان در این مقاله جای نداشته و سعی خواهیم کرد در مقاله‌ای دیگر به آموزش صفر تا صد گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول بپردازیم.
  • تبلیغات عملکردی به آن دسته از تبلیغات گفته می‌شود که در آن‌ها تبلیغا‌دهندگان تنها به ازای انجام فعالیت خاصی، به شبکه‌های تبلیغاتی هزینه پرداخت خواهند کرد.
  • بیشتر پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می‌دهند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید.

تبلیغات نیتیو یا همسان به نوعی از تبلیغات آنلاین گفته می‌شود که با همانندسازی قالب و ظاهر کلی تبلیغ با رابط کاربری صفحات وبسایت، باعث جلب توجه بیشتر کاربران آنلاین وبسایت شود، بدون آن‌که شکل تبلیغاتی آن تجربه کاربری آنان را خراب کند. مهم‌ترین رسالت تبلیغات native این است که با نمایش تبلیغ به صورت هماهنگ با ظاهر سایت، یکپارچگی کلی، هویت بصری سایت و تجربه کاربری را حفظ کند، به‌طوری که نرخ CTR تبلیغات افزایش یابد و کسب درآمد قابل توجهی از تبلیغات برای صاحبان سایت صورت بگیرد. بازاریابی محتوایی بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. بهینه‌سازی موتور جستجو یا Search Engine Optimization که مختصرا SEO نیز نامیده می شود، فرآیندی است که در آن به دنبال بهبود جایگاه رتبه سایت خود در نتایج موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) هستیم. با این کار شما ترافیک ارگانیک بیشتری خواهید داشت و بازدیدکننده بیشتر همیشه نوید درآمد بیشتر را به همراه دارد. برای آشنایی بیشتر و مفصل‌تر با مباحث سئو می‌توانید بلوک آموزش سئو را در کالج تپسل دنبال کنید.

مزایای حضور در دنیای دیجیتال

بهینه سازی وب سایت برای کاربران تلفن هوشمند یکی از عناصر اصلی بازاریابی موبایلی است. اگر به هر شکل مخاطب را از طریق تلفن همراه به وب سایتتان هدایت کنید اما ابزارهای لازم را در اختیار نداشته باشید، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد. بهینه سازی و پشتیبانی وب سایت در تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و… نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد. وب سایت شما باید در تمامی وسایل هوشمند به یک شکل دیده شوند و سرعت بالا آمدن سایت بالا باشد زیرا در غیر این صورت کاربرانی که برای سرچ از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند سایت شما را دنبال نخواهند کرد.

آشنایی با محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ

در این گونه تبلیغات تا زمانی که مخاطبی بر روی تبلیغ کلیک نکند و بازخورد نداشته باشد هزینه ای از تبلیغ کننده کسر نمی شود. و به عبارت دیگر در کسب و کار دیجیتال مارکتینگ مشتری همه چیز یک کسب و کار است و هر چقدر یک دیجیتال مارکتر تعداد مشتریان بیشتری جذب نماید در کار و حرفه ی خود موفق تر خواهد بود. وقتی کلمه آنلاین میاد خیلی ها فکر می کنند فقط وبسایت و سوشال مدیا و از این دسته آنلاین هستند و در واقع فقط کانال هایی که در بستر اینترنت هستند رو می شمارند در صورتی که این تعریف ناقص هست و دیجیتال مارکتینگ شامل موبایل ، تلفن ، رادیو و .. افزایش سرعت لود وب سایت یکی از فاکتورهای مهم در بهبود رنک هستش که موتورهای جستجویی مثل گوگل حساسیت زیادی به اون دارن.

چگونه می‌توانم یک دیجیتال مارکتر بشوم؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش جامع بازاریابی دیجیتال نوین

مشاغلی که از اتوماسیون بازاریابی و فروش استفاده می‌کنند با افزایش چهارده درصدی فروش و کاهش دوازده درصدی هزینه‌های فروش روبرو می‌شوند. مشاغل از PPC برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت خود و فروش بیشتر استفاده می‌کنند. تبلیغات PPC به شما امکان می‌دهد تا هدف گذاری عمیقی داشته باشید، بدین معنی که شما می‌توانید تبلیغات را در مقابل کسانی که مشتریان واقعی شما هستند، ارائه شرکت سی یو وب دهید. تقریبا همه ما حداقل از یکی از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و … استفاده می‌کنیم.این بازاریابی یکی از اصلی‌ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ است و سرعت رشد آن به مراتب از سایر روش‌ها بیشتر است. یک مدیر شبکه‌های اجتماعی مسئول تحقیق در مورد بازاریابی و ترندهای موجود در رسانه‌های اجتماعی بوده و اطمینان حاصل می‌کند که بیزینس مورد نظر نیز در این جریان باقی بماند.