دفترچه راهنمای سیاست USCIS قصد دوگانه را برای دانشجویان خارجی که در موضوع حسین پور بیان شده است به رسمیت می شناسد.

توسط سایروس دی. مهتا و کیتلین با،*

در 20 دسامبر 2023، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) رهنمودهای سیاستی به روز شده ای را در راهنمای سیاست USCIS مربوط به دانشجویان غیرمهاجر در وضعیت F و M صادر کرد. ویزای F-1 به دانش آموز غیرمهاجر اجازه می دهد تا وارد ایالات متحده شود تا دانشجو در کالج یا دانشگاه باشد، در حالی که غیرمهاجران در وضعیت M به دنبال آموزش در یک مدرسه حرفه ای یا سایر مؤسسات غیر آکادمیک هستند. بر اساس INA 101(a)(15)(F) و INA 101(a)(15)(M)، دانشجویان خارجی در وضعیت F و M باید «بعد از مدت اقامت موقت خود قصد ،وج از ایالات متحده را داشته باشند… و اقامت خارجی دارند که قصد ، آن را ندارند».

دفترچه راهنمای سیاست USCIS اذعان می کند که «شرایط اقامت خارجی باید برای دانشجویان متفاوت از سایر غیرمهاجران قضاوت شود. به طور معمول، دانشجویان فاقد پیوندهای قوی اقتصادی و اجتماعی متقاضیان با سابقه تر هستند و برای اقامت طول، تری در ایالات متحده برنامه ریزی می کنند. (…) ملاحظات باید شامل قصد فعلی دانش‌آموز باشد، نه اینکه چه کاری ممکن است پس از اقامت طول، در ایالات متحده انجام دهند. زب، که به تازگی در دفترچه راهنمای خط مشی اضافه شده است همچنین به وضوح نشان می دهد که یک دانشجوی خارجی که دارای گواهینامه کار یا دادخواست I-140 است که توسط یک کارفرمای بالقوه ارائه شده است، همچنان می تواند قصد لازم برای ،وج از ایالات متحده را نشان دهد و بیان می کند: «یک دانشجو ممکن است ذینفع درخواست گواهی کار دائمی تایید شده یا در حال انتظار یا درخواست مهاجر باشند و همچنان بتوانند قصد خود را برای ،وج پس از یک دوره اقامت موقت نشان دهند. افسران USCIS عموماً این واقعیت را می دانند که یک دانشجو از یک گواهی کار دائمی تأیید شده یا در حال انتظار یا درخواست ویزای مهاجرت است تا زم، که دانشجو قصد دارد در پایان دوره موقت خود را ، کند، ،وماً بر واجد شرایط بودن آنها برای طبقه بندی تأثیر نمی گذارد. از ماندن.» اضافه شدن بیشتر به کتابچه راهنمای سیاست، این ا،ام را که دانشجویان خارجی باید در خارج از کشور اقامت داشته باشند را گسترش می دهد:

اگر دانش آموزی بلافاصله قبل از سفر به ایالات متحده یک اقامتگاه خارجی داشته است، حتی اگر چنین اقامتی با والدین یا سرپرستان باشد، اگر قصد ،وج از ایالات متحده را داشته باشد، ممکن است در نظر گرفته شود که در خارج از کشور اقامت دارد. نتیجه گیری از مطالعات آنها این واقعیت که این قصد ممکن است تغییر کند دلیل کافی برای رد طبقه بندی F آنها نیست. علاوه بر این، قصد فعلی برای ،وج به م،ای نیاز به بازگشت به کشوری که دارای گذرنامه هستند نیست. فقط به این م،ی است که آنها باید پس از اتمام تحصیل خود قصد ، ایالات متحده را داشته باشند. با توجه به اینکه ا،ر دانشجویان جوان هستند، انتظار نمی رود که برنامه بلندمدتی داشته باشند و ممکن است نتوانند در پایان تحصیل برنامه های خود را به طور کامل توضیح دهند.

این به‌روزرس، راهنمای خط‌مشی نه‌تنها یک توضیح خوش‌آمد برای دانشجویان خارجی است، بلکه خط‌مشی USCIS را با راهنمایی‌های کنسولی و رویه قضایی تثبیت‌شده مطابقت می‌دهد. برای مثال، بخش 402.5-5(E)(1)(U) دفترچه راهنمای امور خارجه، به افسران کنسولی به شرح زیر دستور می دهد:

اگر متقاضی ویزای دانشجویی با والدین یا قیمان خود اقامت دارد، در صورتی که متقاعد شوید که متقاضی قصد دارد پس از پایان تحصیلات خود، ایالات متحده را ، کند، ممکن است آنها را به ،وان اقامت در خارج از کشور در نظر بگیرید. این واقعیت که این قصد ممکن است تغییر کند دلیل کافی برای رد ویزا نیست. علاوه بر این، قصد فعلی برای ،وج، به م،ای نیاز به بازگشت به کشوری که دارای گذرنامه هستند نیست. فقط به این م،ی است که آنها باید پس از اتمام تحصیل خود قصد ، ایالات متحده را داشته باشند. با توجه به اینکه ا،ر متقاضیان ویزای دانشجویی جوان هستند، انتظار نمی رود که برنامه بلندمدتی داشته باشند و ممکن است نتوانند در پایان تحصیل برنامه های خود را به طور کامل توضیح دهند. شما باید در زمان درخواست ویزا قانع باشید که متقاضی قصد ،وج در پایان فعالیت های تایید شده خود را دارد.

9 FAM 402.5-5(E)(1)(U)(c)

دستورالعمل جدید همچنین مطابق با تصمیم شورای استیناف مهاجرت (BIA) است موضوع حسین پور، 15 I&N دسامبر 191 (BIA 1975)، که قصد دوگانه ذاتی را در ویزای غیر مهاجرتی به رسمیت شناخت. موضوع حسین پور شامل یک شهروند ایر، است که به ،وان دانشجوی غیرمهاجر وارد آمریکا شده و بعداً درخواست تغییر وضعیت داده است. پس از رد درخواست تطبیق وضعیت وی، وی در جریان رسیدگی به ا،اج قرار گرفت و توسط قاضی مهاجرت به دلیل نقض وضعیت غیر مهاجرتی خود با ارائه درخواست تعدیل وضعیت، او را ا،اج کرد. BIA با این تفسیر از ا،امات قصد غیرمهاجر برای دانشجویان خارجی مخالف بود، و خاطرنشان کرد که اصلاحات قانون مهاجرت و ملیت به صراحت ماده ای را حذف کرده است که بیان می کرد در صورت ارائه درخواست تعدیل وضعیت، وضعیت غیرمهاجرت فرد به طور خودکار خاتمه می یابد. بنابراین، BIA معتقد است که “تشکیل یک درخواست برای تعدیل وضعیت ،وماً با حفظ وضعیت غیر مهاجر قانونی مغایرت ندارد”. BIA همچنین به سوابق قانونی اشاره کرد که بیان می‌دارد: «تمایل به ماندن دائمی در این کشور مطابق با قانون، در صورتی که فرصتی برای این کار وجود داشته باشد، ،وماً با وضعیت غیر مهاجر قانونی مغایرت ندارد.» (دیدن براونل علیه کاریجا254 F.2d 78, 80 (DC Cir. 1957); بونگ یون چوی در مقابل بارکر279 F.2d 642, 646 (CA 9, 1960). همچنین ببینید موضوع HR-، 7 I & N دسامبر 651 (RC 1958)).

به نظر می‌رسد که دستورالعمل جدید USCIS بر حضور BIA تأکید می‌کند موضوع حسین پور و ما خوانندگان را به وبلاگ قبلی خود ارجاع می دهیم، “زنده باد موضوع حسین پور: ایجاد پرونده برای نیت دوگانه در همه ویزاهای غیر مهاجرتی”. این تغییرات همچنین واقعیت بسیاری از موقعیت های دانشجویان غیرمهاجر را منع، می کند. یک دانشجوی خارجی می تواند در پایان دوره تحصیلی خود قصد ،وج از ایالات متحده را داشته باشد، اما به طور همزمان امیدوار است در صورت فرصتی برای انجام این کار، در این کشور بماند. در زمان ورود خود به ایالات متحده، دانشجوی خارجی به سختی می‌توانست پیش‌بینی کند که بعداً می‌تواند برای تعدیل وضعیت بر اساس ازدواج با همسر شهروند آمریکایی درخواست دهد یا یک کارفرمای احتمالی دادخواست I-140 را ارائه کند. این واقعیت که یک دانشجوی خارجی می‌خواهد یکی از این راه‌ها را برای اقامت دائم در صورت ایجاد فرصت دنبال کند، نباید به این م،ی باشد که او نمی‌تواند قصد غیر مهاجرتی لازم را نیز داشته باشد.

انعطاف پذیری ارائه شده توسط موضوع حسین پور و راهنمای سیاست جدید USCIS را می توان به سایر دسته های غیرمهاجر نیز تعمیم داد. چند دسته از ویزای غیرمهاجرتی، مانند H-1Bs و L-1، به صراحت «نیت دوگانه» را در INA 214(b) مجاز می‌دانند، به این م،ی که دارنده ویزا ممکن است به دنبال اقامت دائم در حالی که وضعیت غیرمهاجرتی خود را حفظ می‌کند، باشد. سایر دسته‌های غیرمهاجر، مانند مقوله‌های O، E-1، E-2 و P، قصد شبه دوگانه را دارند. افراد غیرمهاجر در این دسته ها نیازی به حفظ اقامت خارجی ندارند، اما همچنان باید در پایان اقامت مجاز خود را ، کنند. با این حال، سایر دسته‌های ویزای غیرمهاجرتی، صراحتاً دو منظوره نیستند، از جمله ویزای E-3، که به اتباع استرالیا اجازه می‌دهد به ایالات متحده بیایند و در یک شغل تخصصی خدمات انجام دهند. اگرچه ویزای E-3 همچنین یک ویزای “شغل تخصصی” است، کارگران E-3 نسبت به افرادی که در وضعیت H-1B هستند، در جستجوی اقامت دائم در ایالات متحده محدودیت بیشتری دارند. گسترش انعطاف‌پذیری‌های منع،‌شده در ضمیمه‌های USCIS به دستورالعمل‌های خط‌مشی، به نفع غیرمهاجران بسیار خواهد بود و ظرافت‌های ذاتی در چشم‌انداز مهاجرت امروزی را بهتر منع، می‌کند.

توضیح در دفترچه راهنمای سیاست USCIS بیشترین تأثیر را بر ،، خواهد داشت که برای تغییر وضعیت به F-1 یا M-1 از وضعیت ویزای غیرمهاجرتی دیگر مانند H-1B، و ،، که ممکن است از I-130 یا I بهره مند شوند، اقدام کنند. -140 دادخواست. همچنین به وابستگان در وضعیت H-4 که ​​در حال تغییر به وضعیت F-1 هستند کمک می کند زیرا درخواست I-140 والدین آنها در EB-1، EB-2 یا EB-3 عقب مانده هند گیر کرده است و سن آنها تحت محافظت قرار نگرفته است. قانون حمایت از وضعیت کودک آنها با استانداردهای غیرممکن سختگیرانه حفظ یک اقامتگاه خارجی در خارج از کشوری که آن را رها نکرده اند، حفظ نخواهند شد، به خصوص اگر سال ها پیش کشور خود را در سنین جو، ، کرده باشند. طبق توضیح جدید، آنها تا زم، که قبل از آمدن به ایالات متحده اقامت خارجی داشته باشند، در نظر گرفته می‌شوند، حتی اگر این اقامت با والدین یا قیمشان باشد و قصد دارند در پایان تحصیلات خود را ، کنند. .

*کیتلین با، یکی از همکاران ارشد Cyrus D. Mehta & Partners PLLC است.

منبع: https://blog.cyrusmehta.com/2024/01/uscis-policy-manual-recognizes-dual-intent-for-foreign-students-as-expressed-in-matter-of-،sseinpour.html

کاربرد هوش مصنوعی در وب سایت معرفی 6 افزونه ai در وردپرس تاکس پرس.